söndag 15 november 2009

Allt enligt schemat

Såja, allt gick ju planenligt och än en gång visar de grönvita hur jävla tunga de är att möta. Kvällen börjar med ett tifo som inte gillas speciellt av Karlskronapubliken och framför allt speakern som skriker att hela isen måste spolas om, lite lätt nervös kille? Iallafall är det gasen i botten direkt från Taif och Hillding får göra det viktiga 1-0 mycket vackert efter en stark prestation. Vart efter matchen lider faller dock Taif in i KHKs tempo och spelet vi är vana vid uteblir, riktigt svettigt där på slutet men unge Tisell visar upp ett skönt lugn och en stabilitet jag inte hade trott fanns i pojkvaskern. En härlig seger och på vägen hem får man höra hur dels Brasar lipar i radion och spyr galla över Gröna Brigaden medans Hillding öser lovord över desamma och njuter av att vi sjunger högre än KHKs s.k klack, underbart!

Vår granne har en björk som nog tillhör typ Sveriges tre största. Enda sen vi flyttade hit och byggde altan i söderläge har den där förbannade björken stulit 90 procent av all kvällssol vilket gjort att irritationen har varit påtaglig under sommarkvällarna. För ett år sedan fick vi nya grannar och jag har sedan dess fört ett mindre psykologiskt krig med småpikar om att det är kallt i skuggan och demonstrativt räfsat löv så fort de fallit till marken. Gav även grannen ett erbjudande om att jag minsann kan betala för fällning och bortforsling om vi fick sätta sågen i aset. Idag min vänner! Idag är det en glädjens dag, inte bara för att Taif slog propellerpojkarna utan idag fick jag grönt ljus att såga ner trädhelvetet!!!! Känns ungefär som att vinna på lotto, ren och skär lycka. Nu ska jag bara hitta en trädfällafirma som kan ta ner den då den är typ 15 meter hög och står fem meter från grannens hus. Detta kommer bli kanon!

4 åringen har idag inlett sin fotbollskarriär. Första träningen för pojkar födda -05 gick av stapeln klockan 16.00 i eftermiddags och det var en glad men trött liten kille som låg på soffan när jag kom hem från hockeyn. Två mål hade han mäktat med även om han tyckte hinderbanan och att de lekte "lilla kycklingen" var roligast. Nu tjänar man ju inga miljoner på att kunna "kycklingen" så nästa söndag får jag väl gå dit och styra upp det hela, här ska minsann tränas avslut och inte hoppas häck....

Blivande svågern var stor i nederlaget och skickade ett grattis och stort beröm till klacken som han tyckte var grymma. En annan åsikt som var tydlig från hans sida var att Micke Nilssons dagar var räknade enligt honom. Inkompetent tränare som sätter Yetman ihop med div.1s två kallaste spelare var tydligen inget annat än ett tjänstefel. Va skönt det är att vara Taifare!

Var som sagt idag ute och pilkade torsk igen med sambon. För sista gången kan jag dock lova, för maken till människa att bli sjösjuk får man leta efter. Efter bara en halvtimme var kvinnan i fören grön i ansiktet och det var bara att vända hemåt igen. Nästa gång tar jag med farsan, han har iallafall sjöben....

Inga kommentarer: