torsdag 5 november 2009

Jaha..

Skrev sist om att se på Champions Leaugefotboll när man är ointresserad av utgången. Ikväll befinner jag mig i ett liknande dilemma. För mig är torsdagar heliga under hockeysäsongen. Canal+ visar alltid Elitseriehockey på just torsdagar och de brukar vara början på helgen så att säga för mig. Att sjunka ner i soffan med en god kopp kaffe, en oddsetlapp och med vetskapen att det bara är fredagen som står mellan mig och helgen brukar ge en sån där skön känsla i kroppen. Ikväll är det ingen Elitserie, istället severas Karjala Cup. Alltså visst vill jag att Sverige ska vinna i alla lägen men sådana här turneringar kan jag vara utan, det ger mig ingenting ärligt talat. Även om jag glädjs med Foppa och att hans fot verkar hålla så väljer jag datorn framför tvn ikväll.

Goisarna sparkar nu även huvudtränaren och ersätter med en J-20 tränare. Vad tror ni? Blir det någon effekt?

Gunners fortsätter att imponera sjukt mycket och avfärdar enkelt AZ Alkmaar med 4-1 igår. Nu är man klara för åttondelen och det är lite som Wenger säger: "This season we look like we're getting stronger and stronger in each game. It's important to keep that attitude to progress, improve and play for each other more. Then we are allowed to believe in our future."
Fan vet om det inte kan gå hela vägen i år.... (ta i trä)

7 och 4 åringen ska ta influenssprutan nästa vecka. Både två har en minst sagt fientlig inställning till den lilla nålen och vi har valt att inte nämna att det snart är dags förrän dagen innan. Det hela började i somras när det hela drog i gång och jag kommer ihåg en dag under semestern, dagens BLT låg på bordet och på framsidan såg man en STOR spruta med rubriken: ALLA SKA VACCINERAS!
7 åringen som både läser och skriver fick syn på detta och lade ihop två och två.
-Ska jag också ta spruta då?
-Mmmmm, mumlade man fram och försökte släta över det hela.
-NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!! Inte jag! var sonens respons.
Efter detta har vi under månaders tid försökt bearbeta sonen och nästan fått honom att förstå hur viktigt det är får små grabbar som honom att ta den. Vi får väl se på måndag hur han reagerar när han delges om att vaccineringen äger rum på tisdag, kan bli blåsigt här hemma kan jag tro.
4 åringen? Han har nog inte en aning och bryr sig förmodligen inte heller.

Farsan och brorsan har mer eller mindre avkrävt mig en 7a på hästarna till helgen. Hur fan ska det gå till? Min form när det gäller pållarna är som Goisets, vikande..

Vapendragaren missar seriefinalen i Stålhallen på onsdag. Stackarn jobbar eftermiddagen och grämer sig givetvis över detta. Tur då att han kan fira in helgen i Templet på bästa sätt. Vilket sätt jag menar? Det vet ni nog...

Inga kommentarer: