tisdag 17 november 2009

Faran över...

Det var tydligen inte svininfluensan som drabbat Goisaren på jobbet utan bara en vanlig släng av dagisbakterier. Missförstå mig rätt, killen har varit riktigt dålig men det var ju ändå skönt att det inte var nåt allvarligt. Att sedan ingen kan hjälpa honom med den kroniska sjukdomen Goisarsympatius är ju bara att beklaga..

På lördag bär det av till Kristianstad för lite samkväm med sambon och grannarna. Vi tar tåget ner så att ingen behöver "hålla igen" under kvällen, med andra ord ser förutsättningarna lovande ut att det ska bli riktigt skoj. Det vankas konsert och efter det blir det nog en sväng på stan, var kvällen slutar återstår att se men känner jag grannarna rätt blir det sent.

Verkade som en hel del skickade mail till Janne "Fullpåjobbetså jagljugerihopnånskitsomfårtaifarnaattgåitaket" Gunnarsson. Nån som fått svar? Hade varit kul att veta var han fått den där lilla sagan ifrån.

Har lyckats jaga tag i en trädfällare som ska komma och titta på trädet hos grannen. Hade funderingar där ett tag på att såga ner det själv men det är kanske bäst att ta hit en försäkrad firma då det är risk att grannen får sollucka i sitt tak om det går åt helvete... I vilket fall som helst så ska det firas å det grövsta den dagen då min antagonist sedan 5 år går i backen. Skål för Tingsryd kanske?

Halmstad hemma imorgon. Med nu ytterligare ett par man skadade är det väl just en sån här match som ska bli första förlusten? Nu blir det ju inte så det vet ju både ni och jag men visst är upplägget som gjort för att segermakinen ska hacka till och få en plump i protokollet. På tal om skador, har Loket varit riktigt hel någon gång i år? Börjar han bli gammal gubben? Ja, nu har han ju iof samma ålder som jag så gammal är väl inte ordet jag skulle valt men ni förstår vad jag menar. Hoppas man kan laga ihop Il Capitan tills det drar ihop sig, då kommer han vara grymt viktig det vet vi..

Inga kommentarer: