lördag 6 mars 2010

Varning för blask..

Jag och blivande svågern sitter och tittar när Arsenal spelar ut Burnley, dock uteblir målen i stort sett och ställningen är endast 1-0 till Gunners efter första.
Vi får hoppas på proppen ur i andra och lite gladfotboll istället för det evinnerliga dutandet utanför straffområdet.

Lördagkväll hos Vapendragaren ikväll och det kommer precis som alla andra gånger att bli skapligt blaskigt vartefter kvällen lider. Vi har en förmåga att lyckas oerhört bra med just den biten när vi umgås. Man skulle nästan kunna jämföra oss med en dynamisk duo som t.ex. Batman och Robin, Preben och Preben eller Humle och Dumle..
Lite gott käk, mycket go musik och massor med fulöl och grogg borgar för en kväll att lägga till i memoarerna.

Ursäkta uttrycket Men FAN vilken hockeyabstinens man har nu. För att dämpa det värsta suget ska jag imorgon på hockey i Kockumhallen i Kallinge och se Krif börja sin vandring mot ettan. Boro/Vetlanda kommer på besök och det ska bli kul att se vilken nivå hockeyn håller i den serien. Nästa fredag är det Krif-Mörrum, en match som säkert kommer dra mycket folk och väcka starka känslor, tänka om lille-lillebror Krif kan trampa på laxen. Snacka om fullständig förnedring för renset.

5 rätt på hästkräken och ingen utdelning. Brorsan sliter väl sitt hår nu och inom några sekunder kommer ett sms från farsan med: -Vad var det jag sa, du skulle inte spikat Boman....
Ja ja, men tippa själva då för fan om det är så lätt. Det är ju inte precis som att jag är miljonär tack vare er... Nu är jag ju inte miljonär i vilket fall som helst så hela förra meningen blev plötsligt bara meningslös och bitter..

Lite go musik var det ja, lär väl bli en skön blandning av gammalt och nytt. Här är en gammal klassiker som får mig att drömma mig tillbaka till svunna dagar med mellanöl och jeans med insydda läderkilar..

Inga kommentarer: