tisdag 9 mars 2010

Då så..

Sitter och kollar på Gunners-Porto på 6:an och jag har inget att klaga på efter 45 minuter. Arsenal spelar ut Porugiserna större delen av halvleken och borde haft en större ledning om skärpan funnits. Imponerande att spela så bra utan Fabregas på mitten och Gallas där bak, att sedan Bendtner äntligen får näta känns riktigt förlösande även om bägge målen såg ut att vara gränsfall på offside. Bara att fortsätta mala ner Porto i andra så är man klara för kvarten.

Så blev det då Hästen i Play Off 3, spontant kändes det inget vidare precis när beskedet kom men har haft dagen på mig att låta det sjunka in och det har vuxit fram en positiv känsla allt eftersom. Tingsryd kommer få ett grymt stöd med sig upp till Norrköping på lördag och jag tror att man är taggade till tusen nu efter uppehållet. Det blir till att släppa ut all uppbyggd energi och låta hästkräken betala om de står i vägen. Om vi nu skulle lyckas vinna uppe i Himpan så har man ju en grym fördel inför fortsättningen, men samtidigt om man skulle förlora har man ändå goda chanser att ta sig vidare genom två hemmamatcher där man kommer lyftas fram av världens bästa publik..
Försiktigt positiv ser jag fram emot lördagen och hoppas att mina aningar om en grönvit explosion i Norrköping kommer bli sanning.... UNLEASH HELL!!!!

4 åringen har idag varit sjuk och lotten föll på mig att vara hemma med snorfabrikören. Mycket tv har det blivit, Bakugan är favoriten för tillfället och det handlas hem plastgubbar och portalkort eller vad det heter för glatta livet.
Sonen tyckte att om man är hemma och är sjuk måste man fika och ha det bra så vi bestämde oss för att baka nåt gott. Reultatet ser ni nedan, 4 åringen vägrade äta dem när de var klara och tog ett Ballerinakex istället...

Själv tyckte jag de var helt ok med en kopp kaffe.

Fotboll med sonen och födelsedagskalas hindrar underteckand från att åka med till Peking, för jävligt javisst men vad gör man? Fotbollslaget har äntligenn fått tider på stor plan och det är som julafton för de små kämparna, jag känner att jag inte kan hoppa över detta och lämna min kollega i sticket. Sen fyller sambons farbror år och det vankas middag samt groggbuffé. Allt detta hade jag givetvis valt bort om det bara gick att lösa men jag får genomlida lördagens drabbning via mobilen och samla krafter inför måndagen, förhoppningsvis kan vi heja fram de grönvita till en kvalserieplats då..

Inga kommentarer: