lördag 20 mars 2010

Ljuvliga lördag

Ännu en perfekt lördag börjar dra sig mot sitt slut och jag samt mina kalla fina 7:ans mörka sitter nu och lyssnar på gamla godingar på Spotify. Det mesta har gått vägen idag, Arsenal vinner trots en horribel utvisning mot sig. Hatlaget Frölunda blir uppläxat av Linköping och sist men inte minst har min förträffliga sambo serverat en gudomlig middag under kvällen. Har även hunnit med att träffa svärföräldrana, där åkte man på jobb direkt då det ska sågas ner träd. Med rådjursögon ställdes frågan om jag kunde ta ner ett 20-tal träd så nu vet jag vad jag ska göra de närmaste helgerna. Med start imorgon ska det sågas, kapas och eldas ris för fulla muggar. Pyromanen får ännu en chans att visa sina kunskaper..

Har under dagen haft en klar stegring i nervositet inför morgondagen. Olofström borta känns aldrig som en klar vinst och med Stålmännens form senaste tiden lär det nog bli fullt blås från första nedsläpp. Det gäller att vara med direkt och få det viktiga första målet för att liksom ta udden av Doucet och C:o. En grön invasion kommer även den att göra sitt för att lyfta fram Taif, skulle tippa på att mellan 800 och 1000 Taifare kommer bege sig till Olofström imorgon för att sjunga hjältarna till en bra start. Vill nog till att vara där i tid om biljetterna ska räcka till i plåtlådan då det med all säkerhet blir lapp på luckan.
Trots nervositeten så har man ändå tryggheten med sig efter vändningen sist, kan inte tänka mig annat än att grabbarna växt en halvmeter med den bragden i ryggen och det ska mycket till för att rubba dem när de är på det humöret. Full fart från början både på isen och läktaren så kan det gå vägen!

8 åringen har tjatat ett tag om att få börja använda MSN och Messenger på datorn då tydligen alla som kan krypa nuförtiden använder både MSn, Facebook och har minst en egen mobiltelefon. Så ikväll skapade vi ett hotmailkonto till grabben och han har suttit en bra stund med att fixa till visningsbild, lägga till kompisar och lära sig smileisar. Är det jag som är helt tappad eller är det lite sjukt när 8 åringar håller på med Messenger och mobiltelefoner? När jag var liten fick vi leka med en torr abborre, bara bada på julafton och datorer kunde man inte ha eftersom strömmen inte var uppfunnen..

Så var Champions Leaugekvartarna lottade och Arsenal fick Barcelona. Sista mars inleder man på Emirates för att sedan spela retur en vecka senare i Barcelona.
Snacka om värdemätare.. Men det känns ändå som att om man någon gång ska möta Barcelona så är nog nu rätt tillfälle. Man har under säsongen vuxit, stärkts och utvecklats trots motgångar leder man ikväll ligan. Man har blivit mycket bättre på att vinna matcher med uddamålet och kanske inte alltid göra allt så överdrivet snyggt utan bara in med bollen, det räcker..
En annan sak som jag tycker är det mest imponerande i år att man kan stänga matcher effektivt när man leder. Har ett flertal matcher sett hur man som på beställning bara dödat matcherna och trots att motståndarna stångat sig blodiga blir det aldrig riktigt farligt. Som jag sagt innan, att få ut så mycket av denna trupp som Wenger fått är inget annat en fantastiskt stor bedrift och jag ser med spänning fram mot avslutningen av säsongen.

Vilka fester det kommer bli i Templet under kvalserien. Fredags och lördagsmatcher med allt vad det innebär borgar för rena rama karnevalstämningen om allt går enligt planerna. Kommer ni ihåg "tåget" som gick genom hallen ifjol? Skulle vara häftigt att få en repris på den kvällen. Nu finns ju även Sky Baren i år vilket gör att man slipper gå ut och dricka byxljummet brännvin i petflaska och istället kan man få en god pilsner i en mysig lokal. Nu ska jag poängtera att jag absolut inte har något emot byxljummet brännvin men.... ja ni fattar....

Vi syns på barrikaderna imorgon kamrater, nu jävlar ska vi upp!

Inga kommentarer: