tisdag 2 mars 2010

Hejdå KHK..

Än en gång har stora röda ferrarin gått imaskin och man snubblar redan i Play Off 1 precis som i fjol, ska bli kul att höra alla bortförklaringar närmaste tiden.
Förmodligen var domaren kass, isen lutade på fel och solen stack i ögonen samtidigt som man hade masoor av otur och nästa år minsann...
TAck KHK, tack än en gång för en säsong med många skratt och dråpliga utspel. Nu har ni ju Lill-Lövis Fahlander själv vid rodret nästa säsong så då blir det väl full fart igen. Ett tips bara, om jag var ni skulle jag ha både säkerhetsbälte, hjälm och airbag för säkerhets skull. Det bli lite lättare att ta smällen då, men samtidigt är ni ju vana vid detta laget..

Förkyld och hängig efter att dragit på mig en förkylning på Göteborgsresan. Har mest gått omkribg och snörvlat idag men vad gör det när solen skiner från en klarblå himmel och värmer t.o.m min vintertrötta kropp. Vi har nu kommit igång med grävningen så smått och det är faktiskt riktigt skönt att få röra på sig igen. Ljust när man både åker till och från jobbet gör att man får lite mer energi, vi är på rätt väg!

Onsdag imorgon, vad ska man göra då? Ingen hockey, inget OS och Krif börjar inte spela förrän dagen innan Taif drar igång igen. Jag skulle ju kunna hitta på nåt här hemma och göra lite nytta men det känns lite väl seriöst. Nu går man bara och väntar på att solen ska smälta bort sista snön så man kan få såga ner björkjäveln, börja måla källarfönsterna och byta altandörr. Tänk om man inte hade hockeyn, vilken sjukt tung vinter det skulle bli. Nu säger inte jag att det går som en dans på rosor men den finns ändå där som en fristad, en trygghet som lyser upp mitt i mörkaste perioden och skänker glädje till oss hockeytörstande. Så nu kan det dra igång precis när som helst, jag har abstinens!!!

Jaha tack för den, tittade precis på vädret 10 minus och mer snö framåt helgen, gonatt...

1 kommentar:

MammaSanna sa...

läst tidningen idag eller om det va igår... tänkte på KHK och domaren... stod i BLT...