söndag 14 mars 2010

Nervigt..

Usch, detta är inte bra för nerverna. Hela dagen har man haft morgondagens match i tankarna och det känns bara som en enda lång transportsträcka fram till nedsläpp.
Det finns så många som kan analysera matchen bättre än mig eftersom jag inte var där så det överlåter jag till dem. Det som däremot alla verkar vara överens om är att powerplay var katastrof, nu har ju inte Taif haft något bländade PP i Allettan men i täta matcher som denna är det oftast just där matcher vinns och förloras.
Så det jag vill se imorgon är full fart framåt, inte den minsta gnutta vekan och möjlighet för Hästen att ta sig in i matchen. Kör över dem! Visa precis det ni visat hela säsongen, tyngden av den grönvita maskinen. Imorgon vinner vi!

Såg premiären av Mjällbys äventyr i Allsvenskan idag och jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Fart och fläkt, respektlöshet och en Tobias Grahn som verkar fått en nytändning. Nu ska vi inte dra för stora växlar av en match men visst ser det spännande ut och det ska bli väldigt intressant att se vad Maif kan ställa till med denna säsongen. Som parantes kan nämnas att det var synd att Grahn skämmer ut sig när han blev utbytt, tog bort lite av allt det fina han gjort på planen. Men det är klart, helt oväntat var det väl inte att just han skulle provocera lite extra idag.

Helgen har varit fullspäckad, fotboll med sonen lördag morgon och sedan en god frukost med Partypersson och familj. Vidare till födelsedagskalas med sambons farbror. Middag, grogg massor med snacks och sedan den förbannade Melodifestivalen förstås. Mitt i allt detta skulle man följa Taif och inte blev man gladare efter det. Så lördagen var full av intryck och känslor, inte bara goda..
Idag har det varit desto lugnare, solsken och vårvärme i solen gjorde att smågrabbarna tog först cykelturen. AIK.Mjällby på tv som sagt men även ett besök hos gammelfarmor med kottarna. Kan vara rätt skönt att vila upp sig ibland..

Känner att jag håller på att bli sjuk ikväll, hängig som fan. Bara man inte missar morgondagens drabbning i Templet, vilket aniklimax det skulle vara. Det får bli att dra i sig två Alvedon och sedan sängen. Hörs imån!

Inga kommentarer: