torsdag 18 mars 2010

Pyroman?


Vad är det som gör att vuxna män blir till små barn så fort det ska eldas lite? Man beter sig lite som gorillahanar som vill pissa in reviret när man ska visa sina färdigheter att jag minsann kan göra en brasa som heter duga. Idag på jobbet skulle det eldas, allt ris och bråte som vi sågat ner längs schaktgatan vi grävt i ska brännas för att snygga till nu när vi snart är klara. I med ett par gamla kartonger och några lite spillolja i botten, sen riset uppe på och PUFF! Jävlar vad det brann, tror inte jag har några ögonbryn kvar och trots att jag duschat luktar jag som en rökt böckling. Men vad gör det? Det viktiga var ju att det blev en sjuhelsikes brasa..

Har nu i två dagar njutit av vinsten i tisdags. Kollat på vad jag tror är allt material från matchen, läst alla artiklar och blogginlägg från när och fjärran. Fällt en tår till spelarnas tack och precis börjat se framåt med From-Björks intervju på densamma.
Kvalserien, vilken fest det kommer bli med början på söndag i Stålhallen. Vapendragaren har fixat biljetter så man slipper fundera på det, mycket tacksamt. Annars tycker jag spelschemat ser hyfsat ut bortsett från avslutningen i Sundsvall...Det är ju inte utan att man får lite flashbacks från förra säsongen med Asplöven och hela den historien, nu ska vi inte sätta oss i den situationen förhoppningsvis men visst fasen känns det riggat att behöva avsluta uppe i norr för andra året i rad?
Söndagens drabbning då? Ja någonstans känns vi ändå lite starkare nu när det drar ihop sig, visst vi har haft en jäkla massa oflyt i Stålhallen de senaste säsongerna men samtidigt tagit fina skalper där ner också. Tror nog att de grönvita är sprängfulla med självförtroende efter tisdagen och det kan vara tungan på vågen, 3 poäng i premiären tack!

Längesdan jag skrev nåt om Gunners. Jag vet inte hur många gånger jag sagt att nu är det kört denna säsongen men likt en igel hänger de sig kvar i toppen. Kan inte annat än att säga att jag är full av beundran för vad Wenger gör med en ändå såpass begränsad trupp jämnfört med de andra två kombatanterna. Att få ut så mycket av varje spelare är det få coacher som gör och det kanske är därför han får vara kvar år efter år. 3:a i ligan och vidare i Champions Leauge, gott så!

Såg ni glädjen i ögonen på spelare som Davidson, Jacobsson, Ismo och Stark i tisdags? Jag får gåshud bara jag tänker på det..

Sm-slutspelet har ikväll dragit igång och på burken rullar Målextra på Canal+. Lät bli tipset ikväll då det ofta brukar vara lurigt första omgången, inte för att det är lätt annars men det brukar utkristallisera sig lite vad lagen går för allt eftersom. Mycket hockey nu med både Taif och slutspelet, sambon jublar givetvis över att behöva kolla på hockey de kvällar man inte är på match. Ungarna skrek rätt ut ikväll när jag kom in och sa att det var hockey mitt i favoritprogramet på Cartoon Network. Så nu är man mer eller mindre ovän med hela familjen och lär så vara ett par veckor framöver, men vad gör man inte för att få njuta av allt det vackra?

Inga kommentarer: