torsdag 30 oktober 2008

Slit och släp...


Gokväll, har precis satt mig i soffan efter att äntligen tinat upp. Dagen har bestått av att lägga marktegel i vad jag skulle vilja kalla ösregn. Blöta hala plattor är inte vad man längtar efter en sån här dag. Det har ta mig tusan regnat hela dagen här nere i blekinge. Allt, precis allt var dyngsurt när man stämplade ut så nu ska det bli skönt med långhelg. Har tagit en av mina "pappadagar" imorgon så det blir jag mot bröderna bus hela dagen..

Härlig vinst igår i Templet, men det satt hårt inne. Jämt i två perioder men i tredje kändes hjältarna starkare och med två individuella prestationer kunde man avgöra. From-Björk debuterade och syntes väl inte så mycket, om det är ett bra eller dåligt betyg vet jag inte. Däremot tycker jag nye Thelin ser ut att kunna bli något. Sliter rätt bra och fick avgöra i tom kasse igår så det blir väl att krypa till korset vad det lider för mig...
Kristianstad borta på söndag, ännu en i raden av tuffa matcher nu. Räknar med en hel del taifare på plats och hoppas få uppleva en lika skön seger som i fjol.

Komedin KHK rullar vidare. Stordäng av Steelers igår och nu säger Micke Nilsson att Allettan är kört. Får man säga så som tränare? Halva serien spelad och redan ger man upp? Han vill också han en ny målvakt och "några vassa forwards"... Ja pengarna finns säkert, frågan är bara om Nilsson själv sitter säkert?
Vi får väl se, jag måste dock ännu en gång tacka KHK för underhållningen. Så mycket rolig läsning ni givit oss, tack tack...

Arsenal lyckas tappa en tvåmålsledning i slutminuterna mot Tottenham igår. Det är tamigfan skandal. Hur ska man kunna vinna en liga när man tappar matcher på detta sättet? Lite för bitter för att skriva ytterligare om detta.

Kvällen kommer att spenderas halvliggandes i soffan och med Färjestad-Djurgården på burken. Kanske en liten dragnagel till det för att liksom fira att helgen snart är här. Sämre kan man ha det...
Förresten domaren Jafari igår, vilken planet kom han ifrån??? Herregud...

Inga kommentarer: