måndag 27 oktober 2008

PISSHELG!


Jodå, det har lagt sig lite nu... ilskan... För fy fan vilken skithelg. Lördags dagen har ni ju som bekant redan fått ta del av, men det kom mera.
Sambon kom hem runt 19 tiden och informerade glatt att vi nu var 2500 kronor fattigare, inte så farligt som jag trodde faktiskt men visst saknar man dom. Äntligen kunde man koppla av och slå upp en stadig. Efter en liten stund börjar messen ramla in på mobilen. Givetvis är hela världen ute och festar utom jag, för jag sitter hemma och kollar på DANSBANDSKAMPEN! Jag inser min tragiska situation och häller i mer gift i glaset för att hindra tårarna. Arg och festasugen som aldrig förr somnar jag elva i ren ilska.
Vaknar på söndagen och regnet öser ner, JA! flytet håller i sig.... Ungarna skiter fullständigt att vi ställt om klockan utan vaknar som vanligt vid halv sju tiden som nu i vintertid är halv sex. -Vi är hungriga. Jaja... tittar i kylskåpet, ingen mjölk ingen juice så in i bilen och försöker hitta en mack som orkat öppna i denna arla timme. En halvtimme senare står frukosten på bordet men då är det såhär se ni att då är det Svampbob på tv och den frukosten finns ännu inte som är viktigare än Svampbobshelvetet för ungarna. Så där sitter man i mörkret och regnet trött som ett as ensam och tuggar i sig en rostad macka till kaffet....
Ligger på soffan i ren protest hela dagen och får uppleva helgens enda ljuspunkt när Arsenal tvålar till West Ham och knaprar in på toppen. Alla övriga topplag utom Hull kryssade och nu är Gunners med igen.
Sedan åter till missären, tycker mig hitta många klockrena banker i Div 1 hockeyn. Olofström, Pantern, Tranås, Skåre och så en match till..... just det Tingsryd. Lassar in för fullt och sätter mig och väntar på att målen ska börja ramla in. Ja ni vet själva hur det gick. Ordentlig pungspark på både mig och bankrullen och den totala pisshelgen är fullbordad. Har aldrig längtat efter en måndag som igår..

Hockeyn då? Ja att man skulle gå på en mina snart var väl väntat, men inte trodde jag det skulle bli denna matchen. Var det verkligen nödvändigt...
Både Einarsson och Björk-From är tydligen med på onsdag, ska bli kul att se Thelin och Björk-From på isen. Thelin förresten som vet precis hur man ska överbevisa mig, två poäng direkt tyder på kvalite. Fint det...

Kan man älska ett band mer än sin sambo? Isåfall gör jag det... Jag älskar er Volbeat!

Färjan på femman nu, förnedringstv av bästa sort och jag faller som ett ton tegelsten.. Ha det gott mina vänner!

Inga kommentarer: