måndag 22 februari 2010

Wikegård, Holmgren och lite annat..


OS rullar på, inga medaljer igår men fin chans ikväll. Steg upp vid 6 i morse för att få se en rafflande match mellan Sverige och Finnarna. Trodde jag iallafall, men det visade sig att Sverige helt enkelt körde över mumintrollen med 3-0 och det var längesedan det kändes så lugnt i en match mot Finland.
Måste säga att Niklas Wikegård är halva behållningen med att titta på hockeyn under OS. Spontan, ärlig och framförallt bestämd i sina åsikter gör honom till i mina ögon en frisk fläkt bland de gamla rävarna i SVT´s produktion. Kan tänka mig att han är minst lika svettig som spelarna efter en match och få kommentatorer tar ett baklängesmål så hårt som honom, ni vet själva hur hugget i bröstet känns när det trillar in ett bakåt. Wikegård är rätt vass på att sätta ord på den känslan.

Idag har dagiset varit öppet här hemma igen, fem ungar på högvarv som inte kan hålla sams i två minuter utan att slå varandra på skallen gör att nerverna nu sitter utanpå kroppen. Positivt är att ryckningarna i ansiktet börjar lägga sig..
Kan inte minnas att jag var så retfull och full i fan när jag var liten, men det är klart man kanske glömmer. För sånt liv som det är här emellanåt måste tillhöra världsklass av något slag. 4 åringen och tjejkompisen står i sonens säng med varsin gitarr samt med cowboyhattar på huvudet och sjunger för full hals till Hits for kidz medans 8 åringen och hans polare spelar In Flames och trashar inredningen så gott de kan. 2 årige kusinen som vi passade idag har hela dagen storögt gått och insupit atmosfären, han har säkert lärt sig ett och annat. Väntar bara på att telefonen ska ringa och sambons bror ska berätta att deras 2 åring kastat bilbanan i tvrutan..

Torsk i Stålhallen igår, kan inte säga att det var oväntat. Hade ni frågat mig om jag tagit krysset innan match hade jag gjort det alla dagar i veckan. OIK har som sagt flugit fram sista tiden medans Taif varit i en svacka, var det någon gång stålmännen skulle slå oss var det igår. Vad jag förstod från Radio Blekinges rapporteringar när jag satt i lilla hjullastaren så var Taif riktigt bra i andra och borde stänkt dit ett par till där. Men så har det varit sista tiden, puckuslingen vill helt enkelt inte in.
Nu ska vi inte gråta över detta utan på onsdag har vi allt i ena händer och kör förhoppningsvis över Skåre och vinner serien. Blir så fallet får de grönvita ett ganska långt uppehåll och det har ältats om vi ska spela någon träningsmatch under ledigheten. Visst vore det bra att lira en träningsmatch, alla vet vi ju hur "rappa" Taif brukar vara efter ett upphåll. Frågan är bara vilka som skulle stå för motståndet. Det vill ju till att vara lite tempo i matchen annars kan det lika väl vara. Nu kanske vi ska vinna serien innan jag spekulerar mer i detta.

På tal om kommentatorer. En kommentator som jag saknar nu när jag inte har tillgång till Viasats sändningar är Niklas Holmgren.

Han var förut var på Canal plus och är en riktigt bra, kunnig kille som även han lever sig in i matcherna och skapar en där extra nerven vi tittar3 vill ha. Stort avbräck för Canal plus när han "bytte sida".

Ikväll blir det förhoppningvis ingen snöröjning, mer väntar iof imorgon men det får vi ta då. Har passat på att ta lite pappaledigt nu när ungarna har sportlov så det vore skönt att slippa fära till jobbet stup i kvarten och istället spendera dagarna med familjen. På torsdag kväll blir det sedan avresa till Göteborg för mig och farsgubben, helhelg med brorsan väntar och det är väl ingen högoddsare att 7an kommer besökas. Ska bli kul att träffa brodern igen, ta några kalla och äta en bit mat samt vinna ännu ett par miljoner på hästarna.

Resten av kvällen kommer spenderas i tvsoffan tillsamman med alla blågula hjältar. KÄMPA!!!

Inga kommentarer: