fredag 5 februari 2010

Back in black

Just det! Jag är tillbaka, kanske inte in black men iallafall in folköl och tacos för tillfället. Efter ett par dygn i Zombieland med alldeles för mycket jobb och inte mer sömn än man kan räkna på fem fingrar kändes det minst sagt befriande att få lägga huvudet på kudden igårkväll och ta igen lite förlorad tid. Ikväll är ordningen återställd med det där förebannade Let´s Dance och det enda som dövar lidandet är rödtjutet man smuttar på. Svenssonliv, ja jag vet...

På söndag fyller äldste sonen år som sagt. När jag fyllde 8 år hade jag ett kalas och sen var det liksom bra med det. Sonen ska nu ha inte mindre än TRE! kalas under närmsta veckan som sagt och idag har jag inhandlat ett par hundra ballonger, godis och allt annat krimskrams som hör till. På lördag nästa vecka intas mitt hus av 16 stycken 7 och 8åringar som kommer göra sitt bästa för att jämna det lilla huset med marken, börjar bli dags att rädda det som räddas kan och plocka undan allt av värde.

Härlig vinst i onsdags! Trots att domaren gör sitt bästa för att dömma bort de grönvita så tar man en ny trepoängare. Tingsryd gör väl kanske inte sin bästa match men vinner ändå och det är väl det som visar hur tunga Taif är att möta. Man vinner trots att Hästen gör en imponerande match och lika väl kunde åkt hem till Peking med hela poängskörden. Lite omkastning i femmorna men ändå så funkar det hyfsat och jag måste säga att trots att poängskörden stannat av lite för Hillding och company så märker man hur mycket de sliter. Hillding själv åker och åker så man tror lungorna ska ramla ut, imponerande.
På onsdag väntar Nybban borta, har en lite taskig feeling inför den matchen. Nybro passar Taif illa känns det som och för att bärga en vinst vill det till högre skärpa en senast. Nu kommer säkert Tingsryd att överbevisa mig igen men som sagt, Nybro borta har en taskig klang i mina öron.

Måste säga attSolsidan på Tv4 är ett program helt i min smak. Johan Rheborg är lysande som grillnarkoman!

Spisen är provtryckt och godkänd så imorgon blir det premiäreldning. Muraren har bara en vända kvar med sista finishen sen är allt klart och man kan börja brassa på ordentligt. Ska bli fint att kunna tända en brasa, lägga upp fötterna och smutta på något gott medans det sprakar sådär fint. Så nu får jag ge mig ut och skaffa lite ved så vi kan ha bastu i vardagsrummet.

Imorgon blir det en lugn skön lördag. Lite 2 årskalas på eftermiddagen men annars inget planerat och jag hoppas få sova ut ordentligt. Farsan tippar hästarna och vi hoppas förstås än en gång på den där miljonen som skulle göra det hela så mycket lättar. Brorsan i GBG börjar ledsna och snackar om Lotto men det vet i fasen om han tänkt igenom det förslaget.. Förr eller senare rasslar det till och då ska det bli kul att stå där och kunna säga: "vad var det jag sa". Nu är ju sanningen den att jag inte ens skulle kunna köpa en vinst för tillfället så vi ska inte hoppas för mycket men samtidigt är hoppet det sista som överger dig så fan vet.

Hlavac och Hlinka, hade inte gjort ont att hga de två gossarna i den grönvita tröjan eller?

Inga kommentarer: