lördag 20 februari 2010

Jävla snö!!

Ja ni tror väl att jag gått upp i rök eller flytt landet men nejdå jag finns här. Det är bara såhär förstår ni att den här förbannade snön vägrar ju ge sig så mina dagar spenderas som så många innan i den lilla vita hjullastaren tillsamman med en kanna kaffe och nattradion. Nattradion som nu glädjande nog består av OS-sändningar fram till tvåtiden vilket gör att man hänger med hyfsat i händelserna trots "det vita guldet". Även idag har det blivit en liten runda på sisådär tre timmar innan jag nu äntligen får sjunka ner i soffan och titta på Gunners-Sunderland.
Gunners ja, som torskade borta mot Porto tack vare två fina målvaktstavlor. Nu kräver jag ta mig fasen en vinst i returen, för inte ska man åka ut mot Porto..

Mariestadmatchen har jag inte nämnt här än. Bättre men inte hundra kan man väl säga, man kommer igång bra efter Hilldings mål men kan ändå inte spela ut riktigt och döda matchen som man velat se. Visst ja ska inte klaga, det ser bättre ut än innan men imorgon väntar Steeeeeeeelers i Stålhallen och då duger inte lagom utan det vill till att tagga som fan om man ska rubba stålmännen. Stålhalllen är ju inte en ishall man har sådär himla bra vibbar från, visst har vi vunnit ett par på slutet men man minns ju alla sena kvitteringar och uddamålsförluster med bara ett par sekunder kvar.
För min egen del är besöket i Steel Garden fortfarande osäkert då det ska komma mer snö och även om jag ska försöka styra upp röjningen till innan tre eller efter åtta så får jag nog skicka en tanke till Kung Bore och be om lite nåd inför morgondagen..

Anna Haag! Vad säger man? Starkt gjort, verkligen. Tyckte hon såg grymt seg ut 500 från mål men hon biter ihop och tar första silvret åt Svedala. Anjas bragd har det skrivit så mycket om att jag känner att jag inte kan tillföra så mycket i diskussionen, kan bara konstatera att sälen från Tärnaby är ett stycke svensk idrottshistoria punkt slut.
Passade även på att se Sverige-Vitryssland igårkväll. Helt ok insats från de blågula men lite onödigt att släppa in viryssarna som man gör ändå. Finnarna väntar härnäst och det lär nog vissla kring öronen på Lundqvist i målet, tycker Finland ser riktigt vassa ut och det blir en bra värdemätare inför fortsättningen..
I herrarnas Super G i går samkörde man ettan och tvåan i bild så man kunde se avståndet mellande två. Sambon som för övrigt är blond funderade en stund innan hon sa: -Varför kör dom två samtidigt? Är det en ny gren eller?
Hon är för go min lilla blondin. Mer OS ikväll, gott!

Världskriget mellan 8 åringen och resten av familjen fortsätter här hemma. Idag skulle tv-spelandet styras upp och framför allt begränsas till bara ett par dagar i veckan och inte varje dag som nu är fallet. Reaktion? Vansinnesutbrott, spark i väggar och gapskrik. Det är ingen dans på rosor att uppfostra en 8 åring med en järnvilja men ibland får man sätta ner foten även om man får en ramsa som svar..
Ska bli kul att se hur länge reglerna håller, har vissa erfarenheter av att den lille mannen gör som han vill när ingen ser...

En annan sak som suger rätt friskt med snön är att man nu sitter här och ser på engelsk ligafotboll utan att kunna ta en öl. Visst, en liten rackare kan man unna sig men man vill ju kunna njuta av hela matchen till den goda drycken och inte bara fem minuter. Som sagt, jävla snö!

Inga kommentarer: