söndag 7 februari 2010

Kalas

Jaha då har man en 8 åring i huset med allt vad det innebär. Redan klockan halv åtta i morse låg han vaken och harklade sig högt för att liksom påskynda födelsedagsfirandet. Tv-spel innebandyklubbor och lite annat smått serverades på sängen tillsammans med en frukost bestående av saft och kakor.
Nu har precis hela tjocka släkten varit här och berget med saker har växt till sig ordentligt så det går ingen nöd på sonen. I eftermiddag har han valt ett biobesök som grädde på mosen och medans de flesta av er står och hejar fram de grönvita uppe i Nybro sitter jag och tittar på Det regnar köttbullar och äter popcorn.

Nybro ja, det börjar snart bli dags för nedsläpp och det känns lite pirrigt minsann. Såg att CJ och Rillin var borta men Einarsson och Svesse är tillbaka. Skönt att få tillbaka de bägge och lite mer ordning i femmorna, speciellt skönt med Einarsson som tillför grym energi i sin line.
Resultatet då? Ja tar vi poäng är jag nöjd och vinner vi så blir jag sjukt imponerad, nu vet jag vad laget är kapabelt till så det är inte alls omöjligt men som jag sagt innan så har jag dålig vibbar.

4 åringen hade tydligen kallt räknat med att också få paket i morse när födelsedagsbarnet fick. Nu var ju inte så fallet och det blev ett sjujäkla liv här hemma, han gapade och skrek i en halvtimme innan vi till slut fick tyst på honom med ett löfte om fiskdamm och godispåse senare under dagen. Det verkar dock har fallit i glömska under tiden kusinerna varit här och lekt och just nu sitter han och trycker i sig det sista av godiset. Vi får se om lugnet håller i sig under biobesöket, jag är tveksam..

Biobesöket innebär att en viss premier Leaugematch missas. Just det, Chelsea-Arsenal börjar 17.00 och sista halmstrået till en plats i titelracet står på spel.
Diaby är tillbaka medans Eduardo saknas och det vill till att Gunners spelar sitt bästa spel för att rubba Chelsea på Stamford Bridge. Wenger ber supportrarna att inte ge upp hoppet men allt annat än en vinst idag och recet är kört. Jag själv vet inte riktigt vad jag tror, kan man få första målet kan allt hända men att vända ett underläge på The Bridge mäktar nog inte de rödvita med. Så se för fan till att toffla in en tidigt!

Har haft lite strul med bloggen sista dagarna. Nån inloggning som ligger uppe när man går in på sidan. Ska försöka lösa detta men är ju inget datageni precis, så ha tålamod govänner..

Inga kommentarer: