söndag 6 december 2009

Sköna söndag

Imponerande seger idag av de grönvita. För egen del blev det 55-års kalas men av vad jag har kunnat läsa mig till så var det riktigt bra fart på grillerna hos Taifarna och just som alla pratar om tunga träningsperioder och avslagna matcher så kör man över OIK med 6-1. Jacobsson drog på sig matchstraff och blir tydligen avstängd nästa match, lite synd då man möter skalbaggarna. Alltid lika skönt att se när Robin manglar pojkarna i rött, nu får väl nån annan kliva fram och visa hur de ska tas.

Tipslördagen blev mycket lyckad, stryktipset gav som sagt ett par tusenlappar och under kvällen hann vi även med att sätta matchresultaten i City-Chelsea, Juve-Inter och Barcamatchen vilket gjorde att vi slutade kvällen på 4700 plus. Hälften av de pengarna har placerats i en fotbolsbomb som just nu pågår, tyvärr bränner Defoe straff i 95e vilket hade gjort ett ordentligt hopp i utdelningen och när Roma gjorde 1-0 var det liksom lite ridå. Knappt vi får tillbaka pengarna och jag tror vi vänder resten av summan på en ny i morgon, det ska gå...
PartyPersson visar gamla takter och är i slutet ordentligt justerad, trots detta reder han ut livets alla frågor och ger oss andra en lektion i svår psykologi. Inte ens nu när jag är nykter förstår jag riktigt vad han menade men det lät säkert jävligt bra där vid halv tre snåret. Summa summarum så är det bara att inse att vi gör detta allt för sällan, jag menar vad bara ett par öl, lite fotboll och trvligt sällskap kan göra för själen. Detta måste göras till en tätare tradition.

Är det bara jag som upplever att pengarna rinner som sand genom fingrarna i julmånaden? Julklappar, julmat, ljus, ljus, julkort, glitter och allt annat krimskrams tär på lädret och man får smyga fram kontoutdraget likt en pokerhand varje gång man varit på Maxi eller i någon annan pengaslukande gryta. Ja ja det viktiga är ju tydligen att man uppnör den ultimata julstämningen och när jag tittade på kontoutdraget idag såg man snabbt att vi köpt väldigt mycket julstämning, väldigt mycket..

Då var det Bomben klar, 2300 satsade och 735 i vinst. Lysande, fortsätter vi i den här takten är vi nog miljonärer lagom till nästa istid..

Vet inte om det är att jag fyller 32 nästa vecka eller om musiksmaken breddas med åldern men jag måste säga att Carolina Wallin Pérez skiva "Pärlor och svin" är sjukt bra. Hon tolkar gamla Kentklassiker i en skön bakåtlutad stil, bl.a hittar vi denna sköna klassiker. Man är visst aldrig för gammal för att ändras..

Inga kommentarer: