tisdag 1 december 2009

The good old times are back again...

På lördag är det så äntligen dags för den efterlängtade tipslördagen tillsammans med det gamla gardet. PartyPersson, Lång, Bargarn, Svabbe, Månsson och undertecknad ska uppleva gamla minnen under lördag eftermiddag. Fotboll, hockey, fulöl, kebab och en jävla massa minnen borgar för en kväll som kommer gå till historien.
Månsson brukar ha med gitarren och efter några pilsner sjunger alla sådär fint som man bara kan en lördagkväll i december, som sagt detta kommer bli magiskt.

Det lilla tipsbolaget består numera inte utav sju små dvärgar utan sex stycken. Den festande lokalpolitikern var tydligen inte vuxen nog att betala sina skulder och efter en gemensam röstning hade han fram till klockan 12 i lördags på sig innan bilan skulle falla. Inte ens då visade den 35-årige bebisen något intresse att göra rätt för sig och sju blev sex när klockan slog 12.01..
Har mycket svårt att förstå mig på vuxna människor som inte kan hålla reda på mitt och ditt, vi har tippat ihop i över tio år och är bra kompisar allihop. Att man då plötsligt bara slutar pröjsa för sig bara för att man kan visar en sida som jag tror att t.ex få företag hade uppskattat, så även vi bolaget. Tråkigt när det blir såhär, bara att hoppas att vi kan släppa detta och gå vidare för trots allt gillar vi grabben.

Tommy Salo lämnar Oskarshamn eftersom han inte tyckte att han fick igenom sina krav på vad klubben behövde rätta till och säger tyligen att: " Det känns som om de pissar på mig". Min första tanke var: Men snälla lilla Tommy, alla pissar väl på dig? Inget nytt under solen.

Kungälv imorgon och jag förväntar mig att ordningen återställs med ännu en seger. Tydligen är grabbarna inne i en tuff träningspreiod och kan man nu bara få tillbaka alla och kunna utnyttja den tunga träningen kommer man vara omänskliga när Allettan dra igång. Fan vad man längtar nu, minns ni Tranåsmatchen i fjol? Ok, matchen var kanske inte årets höjdare men spänningen och förväntan innan det drog igång gjorde att nyårsafton bara blev en parantes i väntan på det som komma skulle.
Kan tänka mig att denna säsongen kommer bjuda på något liknande...

Inga kommentarer: