torsdag 17 december 2009

Back on track

Allt eftersom börjar min sargade kropp återhämta sig och idag har jag faktiskt både fått i mig lite riktig mat samt unnat mig en rejäl dusch för att liksom bli av med alla bakterier. Trots allt blir jag hemma imorgon också och nu väntar ledighet till den 11e januari frånsett eventuell snöröjning.

KHK missar Allettan och jag måste säga att jag njuter. Har väl aldrig hymlat med hur illa jag tycker om Karlskroniterna och när man nu igen trots en trupp som enligt supportrarna innan säsongen lika väl kunde representera Sverige i OS, trots en elitplan och uttalanden om att missa Allettan skulle vara ett fiasko och trots alla pengar, ramsor som "köper vad vi vill...." och kända fystränare (haha) så får man återigen möta Kungälv efter jul. Måste kännas kul för alla säsongsbiljetthållare att få se Gislaved och Mörrum igen, täta tuffa matcher där allt verkligen gäller...
Hur var det nu igen? DET ÄR NI SOM ÄR KHK!!!!

Varken jag eller Limma kan väl vara speciellt dryga idag efter mediokra 1-1 igår kväll. Arsenal spelade bra i första fram till Fabregas blev utbytt sen var det pojklagsfotboll, sitter och blir så jäkla förbannad på Eduardo som tappat allt senaste tiden. Slö, osäker och rädd om fötterna bränner han läge på läge som man vet spelare som Van Persie dunkat dit utan att tänka. Jävligt frustrerande att se hur Gunners bränner alla chanser på att knapra in på toppen, vinner man hängmatchen är man fem efter Chelsea och som dom spelare nu är fem poäng väldigt mycket..

Taif åker på säsongens andra suddenförlust mot Halmstad. Givetvis svårt att motivera sig en snöig decemberonsdag men samtidigt måste man ju ändå kämpat för att hålla förlustnollan under ordinarie tid intakt, en bragd i mina ögon. Nu väntar vila och julledigt samt rehab för att ha fullt manskap när det drar igång den 6e januari.
Rykten skvallrar om Hästen borta i premiären, perfekt då kanske lipsillen Ellerstad fattar vad han gått miste om i år...

Imorgon SKA sista julklapparna handlas för jag är inte intresserad av att trängas med irriterade tanter och gapiga ungar nästa vecka. Gonatt!

Inga kommentarer: