fredag 4 december 2009

GOTT!

Fredag, änteligen fredag och jag får väl börja med att be om ursäkt om det kassa uppdaterandet men jobb, fotbollsträningar, 4 åringar med 40 graders feber och diverse trassel med sambons gammelfarmor har gjort att varken tid eller lust funnits.
Nu har jag som synes både lust och tid och då tänkte jag passa på att plita ner ett par rader för er min trogna skara. Idag skulle så vaccineringen för den berömda KHKinfluensan börja här i stan för den "vanliga" befolkningen och redan 7.00 var man på plats i tron om att man var tidigt ute. Hahaha vilket skämt, typ 1000 pers i kön och plötsligt kände jag mig väldigt frisk och inte alls i behov av någon spruta. Får väl vänta till hysterin lagt sig och man slipper trängas med en massa ojande gamlingar och gnälliga kärringar..

Fotbollsträning igår med 7 åringen, jag vet inte riktigt om grabbarna i laget missuppfattat den sortens fotboll vi spelar här i Sverige med den Amerikanska modellen för det small värre än när Jacobsson sätter till skuldran. Två stycken rök i hop och det slutade inte bättre än att den ena sänkte den andra med en knytnäve i magen, helt normalt? En hel del andra saker klickar också märkbart, säger man till dem att passa och att ta emot bollen så skjuter de allt vad det kan och frågare man vad fan de håller på med får man bara ett gapflabb tillbaka. Kan man typ lämna in 7 åringar på lagning och byta ut uppförelsekortet eller vad det heter..?

Tisplördag imorgon som sagt och nu längtar man måste jag säga. Över ett år sedan vi träffades sist och blir det bara hälften så bra som man hoppas är jag nöjd. Tror minsann jag ska ta mig ner till bolaget och köpa några gamla klasiker från den tiden som t.ex. BlåGul eller Dansk Fadöl om de finns kvar, nostalgi på hög nivå!
Nu vet jag av gammal vana att kvällar som denna vill man ju så mycket så man brukar av någon anledning öppna något för hårt, detta i sin tur leder till att man blir akterseglad ganska snart och missar ofta allt det roliga som händer. Därför ska vi nu försöka hålla detta på en någorlunda städad nivå första timmarna. Vadå? Va skrattar ni åt? Ja ja jag vet att jag kanske sagt något liknande innan och inte hållt fast vid det fullt ut men man kan väl ändra sig... Fast det är klart.. Äh vi får se.

3-1 i kiosken till clownerna och nog får vi väl med dem till Allettan men på vilkas bekostnad? Visst hade det varit roligt med Nybro i Allettan men det ser tufft ut för Bendelins garde..
Hoppas man kan slicka såren nu i Taif och komma hela och rena när det drar igång, läste att Tissel Jr och Peter ligger 1:a och 2:a i både räddningsprocent och minst insläppta mål, helt sjukt vilka målvakter vi har haft de två senaste säsongerna.

Fullspäckad helg, imorgon ska jag hinna fixa iordning akvariumet, köpa kläder, gå på systemet och hämta ett badkar innan festligheterna drar igång och som om inte detta vaar nog ska jag i förmodligen justerat tillstånd på 55 årskalas på söndag men innan det hinna besök ungarnas gammelfarmor som är 95 år på lasarettet då hon brytit lårbenet. Som ni ser har jag helgen utstakad och jag hoppas ni andra passar på att njuta av den också, det ska jag!

Inga kommentarer: