söndag 7 december 2008

Gott e det!

Grymt grymt starkt av de grönvita att åka ner till malmö och ta Pantern. Måste erkänna att jag trodde nog att det skulle bli förlust men än en gång visar Taif precis hur bra de är. Man vågar nästan inte drömma om var detta ska sluta...
KHK lyckas ta två poäng mot ett Gislaved som kom till spel med elva man, kan gissa att det var inga glada miner i kiosken ikväll.
Steeeeeeelers åker på däng mot siken och det blir tajt in på snöret om platserna efter Taif.

Min egen hockeyeftermiddag blev ett debackel. Märkte redan vid middagstid att ungarna började bli gnälliga och framåt tvåtiden var det fullt världskrig så det var bara att bita i det sura äpplet och köra hemåt. Ungar....
Svider ju ännu mer att missat en Taifvinst där nere men sånt är livet.

Var på netonnet idag, fan man blir ju som ett barn på julafton. Man skulle ju kunna bära ut hela affären om bara tid och pengar fanns. Gjorde ett par fynd och handlade även en julklapp till 3 åringen som han önskat sig.
Innan netonnet var vi på en julmarknad i Vellinge. En handelsträdgård med granar, en miljon tomtar och mycket annat smått och gott. De hade även en akvarieavdelning och i denna fanns en önskedamm full med fiskar. 3 åringen skulle givetvis önska och jag gav honom en slant men påpekade även att man inte fick berätta för nån vad man önskade. Lilleman gick fram till kanten och: -Jag önskar mig en Nalle Puh dator och en skiva! sa han högt och tydligt...
- Men du skulle ju inte berätta, sa jag.
- Annars hör ju inte tomten ju! kontrar 3 åringen.
Sant så sant tänkte jag och fick se mig besegrad...

Måndag imorgon igen, faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan.....

Inga kommentarer: