söndag 14 december 2008

59.41

Nästan en tangering av ett magiskt klockslag idag när Taif kvitterade till 2-2. Att sedan Jonsson får avgöra sluter cirkeln och rättvisa två poäng til de grönvita. Taif är därmed seriesegrare och än en gång visar de sin tyngd när de vänder i slutskedet av matchen.
Rätta mig om jag har fel men jag tror att om Taif nu vann serien börjar man hemma fredagen den andra januari, vilken fest det kan bli!!

6 åringen var med på hockeyn idag och stod med polaren nere vid sargen hela matchen, han var lyrisk efteråt och naturligtvis jätteglad över Taifs vändning. Roligast under matchen var dock när två spelare brakade in i plexit mitt framför näsan på honom där han stod. -Det var det roligaste på hela matchen!

Arsenal lyckas inte att besegra Middlesbrough och man börjar tvivla på att spelet ska räcka till nån ligaseger. Speciellt nu när alla andra topplagen också kryssade hade det varit lägligt med tre poäng... Spelet finns där men skärpa i avslutningar och tyngden har varit sisådär på slutet. Nästa helg väntar Liverpool på Emirates, en riktig sexpoängsmatch.

Gårdagens kalas slutade som vanligt med gamnacke framåt småtimmarna. Jag fattar inte hur de gör, är de immuna mot alkohol eller va är det frågan om? Stora jävla groggar slinker ner och de rör inte en min medan man själv kämpar på för glatta livet. Men skam den som ger sig, snart är det lillejul och då provar vi igen...
Kvällen slutade med att jag och gubbarna satt framför youtube och kollade på när Kenneth Aalborg botaniserad bland julspriten, även det en KLASSIKER!


God afton!

Inga kommentarer: