lördag 13 december 2008

Eliten på besök

Jaha då är man ett år äldre idag och som en kompis klokt sa, efter 30 går det utför. Vi får väl försöka bevisa motsatsen ikväll då. Ikväll kommer nämligen hela tjocka släkten på kalas och dessa sammankomster brukar kunna bli väldigt intressanta. Min far, min svärfar och hans bror dyker upp och det har är tre äldre pojkar som jag ser som något av en elit i groggdrickande. Efter maten dukas alltid groggbuffén upp och stämningen brukar höjas avsevärt. Medan en annan slår i en som man tycker stadig stänkare och fyller glaset med läsk fyller "eliten" halva glaset med brännvin och toppar med ett stänk vichyvatten eller på sin höjd sockerdricka. Efter ett par timmar är man kraftigt akterseglad, det är som att bestiga K2 att knäcka dessa herrar men jag ska göra ett tappert försök...

1-1 i paus mellan Middlesbrough och Gunners. Jämt och tätt som väntat men Arsenal är bäst sista halvtimmen och detta ska nog fan ordna sig.

Kristianstad hemma imorgon och som sagt hoppas på mycket folk så man kan ge hjältarna ett ordentligt tack för en väl genomförd grundserie och samtidigt peppa dom för Allettan. Kristianstad måste vara årets flopp i hockeysverige och jag kan inte se annat än att vi vinner.

Imorgon ska den traditionella julgranen huggas nere hos morsan. Familjen ger sig ut i skogen och hittills har det inte hänt att vi kommit överens om någon gran under första timmen. Att inte hitta en gran på en timme i en granplantering kan tyckas konstigt och mitt tips till er är, ta inte med sambo och trötta barn med som tröttnar på att klafsa runt i en blöt skog efter 5 minuter med ut för att hugga gran. Gå ut själva, ta första bästa hyfsade gran och låt ungarna och sambon klä den. Alla nöjda, alla glada.....

Läser ni Fahlanders blogg???? Ha ha ha OAO släng dig i väggen.... Vilket jävla skämme!

Skål på er, nu åker vi!!!!

Inga kommentarer: