tisdag 11 november 2008

Väntan är över!

Varit dålig på att uppdatera på sistone eftersom det varit lite mycket, ska bli bättring med det..
Äntligen onsdag imorgon och äntligen dags för match igen i templet. Trots att uppehållet bara varit tio dagar känns det som en evighet sedan man var på hockey.
Pantöööööörn kommer på besök och jag tror som jag sagt innan att Taif vinner denna lättare än sist, vi känns bara mycket starkare än Pantern just nu och det är dags att hänga av några lag ordentligt i toppstriden. Vad sägs om 5-3 i grönvit favör?

Såg reprisen av hockeykväll på middagsrasten idag, de visade Troja-Leksand bl.a. och Mattias Persson fick hänga ett när man slog Leksingarna i Sunnerbohov. Även att det svider måste jag säga att Troja gör det riktigt bra som nykomlingar, hemma är det inte många som luggar dem och de kommer med all säkerhet att etablera sig ordentligt i år.

Kalmar vinner SM-guld. Min sambo är syssling med Henrik Rydstöm och det har varit ett jävla tjatande här sen i söndags om att han minsann kommer från Listerby och att det är deras förtjänst att Kalmar vann, öronen blöder av allt kacklande..

Fredagen hägrar och äntligen en hemmamatch man kan vara ordentlig berusad på. Tysklandsbrännvin och lemonad i långa banor borgar för tre lätta poäng. Hoppas bara man hinner se lite av matchen också..

Redan efter bara en vecka som tränare hopar sig de mörka molnen, idag ringde den andra killen som också är tränare och berättade att nästa onsdag halv åtta är det möte i ungdomssektionen. HALV ÅTTA EN ONSDAG!!!! Min tränarkarriär går mot sitt slut ska jag be att få tala om....

Väl mött på läktaren imorgon!

Inga kommentarer: