tisdag 18 november 2008

November..

Har idag befunnit mig ute vid havet hela dagen för anläggning av en trädgård. Kan väl säga så här att det regnat litegrann, eller litegrann... det har regnat så in i helvete. Precis allt och då menar jag ALLT var blött när klockan slog 16 och det var dags att stämpla ut. November är verkligen en riktig pissmånad.

Helsingborg hemma imorgon, ett lag med två femmor och två extra forwards ska man slå alla dagar i veckan och jag tippar 8-1 i grönvit favör. Det är dags att visa var skåpet ska stå och se till att komma på säkrare mark, alldeleles för tajt runt strecket för min smak. Skönt för Johannes också att få lite lättare motstånd så att självförtroendet återvänder efter två lite darriga matcher..

Färjestad-Timrå på canal plus just nu och det är slående va tyst det är på läktaren, det är fan bättre drag i Templet en söndagkväll än i Löfbergs lila ikväll, konstigt...

Passade på att skruva upp ungarna ikväll. Jag tog mobilen och gick ner i källaren där jag ringde hem och presenterade mig som en tomtenisse och undrade vänligt vad de små pojkarna önskade sig i julklapp. De blev helt chockade och 3 åringen vägrade att prata. 6 åringen däremot berättade precis vad han ville ha samt hur duktig han var i skolan och att han kunde både skriva och läsa fast han bara gick i nollan.
Sen ringde han direkt och berättade för kusinerna att : -Tomten har ringt till mig! !
Han kommer när snön kommer lovade han!!!!!
Så nu är det önskelisteförfattande för fulla muggar här hemma, och det verkar bli dyrt vad jag kunnat läsa mig till.....

Inga kommentarer: