tisdag 4 november 2008

Drygt

Det märks att det är höst nu. Kallt mörkt och allt går liksom saktare känns det som. Fortfarande hängig, huvudvärken sitter i och ledsnat på tv:n för länge sen.
Ingen hockey heller att se fram emot denna vecka, annars är ju den en skön oas mitt i det ekorrhjul vi kallar arbetsvecka. Tingsryd känns riktigt bra i år, bredd och spets allt blandat till ett härligt lag grönvita hockeykrigare som förhoppningsvis kommer skänka oss glädje långt in på våren..

På torsdag börjar jag så äntligen min tränarkarriär. 20 talet förväntansfulla 6-åringar ska få släppa loss allt det spring i benen de samlat på sig. Ska faktiskt bli ganska intressant och se om man kan få dem att lyssna på mig, eller om det är roligare att peta näsan eller tävla om vem som kan rapa högst.
Detta blir en prövning var så säkra...

Liverpool-Atl. Madrid på 6:an ikväll och det får duga i brist på annat. Mitt eget lag Arsenal fortsätter att underprestera i ligan och snart går tåget känns det som.
Dock har även de andra topplagen darrat lite i inledningen av säsongen och därför är avståndet upp ännu inte ointagligt. Får nog bli en liten lapp på kvällens matcher bara för att man ska vara med..

Riktigt kul att läsa Simon Gunnelids inlägg på Gröna Brigadens blogg. Mer sånt tack!! Att höra hur spelarna trivs, upplever Taif och Gröna Brigaden är precis det man vill få reda på, ett mycket bra initiativ.

Inga kommentarer: