torsdag 23 juli 2009

Vad får det kosta att få en unge klippt?


Idag tänkte jag och sambon att vi skulle snygga till grabbarna grus lite i håret innan vi drar iväg imorgon. 4 åringen ser väl inte så farlig ut men 7 åringen ser ut som Robert Smith i The cure utan sminket.
Jag lade fram förslaget lite fint att om ni går med på att klippa er kanske vi kan köpa nåt gott sedan, reaktionen lät inte vänta på sig... 4 åringen sprang skrikande upp på sitt rum och 7 åringen kontrade med att säga: -Jag ska ha långt hår för det är så snyggt!
Jag vet inte vad som hänt med ungen, först Liverpoolfadäsen och nu detta, är det revolt på gång här hemma? Så resten av eftermiddagen kommer gå åt till att muta grabbarna tills de ger med sig och känner jag dem rätt så kommer deras klippning gå loss på en tusenlapp innan vi är överens...

Avundsjukan lyser igenom hos de konkurreande lagen i serien efter Matts påskrift och visst, vi kommer nog att få bära favoritskapet men vad spelar det för roll när målet är detsamma? Alla vi grönvita VET att det kommer bli en sjukt rolig säsong och med Gröna Brigadens tillväxt kommer vi vara starkast både på läktaren och på isen. Man bara njuter vid tanken på vad som väntar...

Västervik imorgon som sagt, 4 dagar på Lysingsbadets Camping och sambon har packat för två veckor...
Trettioelva ombyten, paraplyer, pulvermos och fan och hans moster ska tydligen med på denna korta tripp. Hälften kommer inte att användas men detta kan jag givetvis inte påpeka eftersom jag då skulle få: -Packa själv då!!, slängt i ansiktet som svar.
Så mina vänner, jag kommer enbart att koncentrera mig på bilkörningen och glatt hålla med om allt som bestäms. Prova själva, det funkar!

7 åringen har köpt nytt Guitar Herospel till sitt playstation. Alltså...Jag vet inte vad jag gör snart, varenda spel ungen köper piskar han upp mig i. Jag menar han är 7 år och borde fan inte hinna med alla pluttarna som kommer i en rasande fart men är nu uppe och spelar på svårighetsgraden "Hard" medans jag mjölkar på "Medium".
Jag tjuvtränar så mycket jag hinner men är på vippen att ge upp, inser att han kommer bara bli bättre ju äldre han blir och jag kommer uppleva det motsatta. Det gör ont att bli gammal..

Tänkte jag skulle köpa mig en 3 liters Baginbox vitt vin att ha och sippa på. Nån som vet nåt gott som man bara kan dricka rakt upp och ner?

Inga kommentarer: