söndag 12 juli 2009

Hipp Hipp Hurra!!!!!!!!!!!!!!


Ja idag har så 3 åringen blivit 4 åringen och efter en minst sagt fullspäckad dag ligger han nu här på soffan utslagen. Givetvis blev det frukost på sängen med sång och paketöppning därtill, efter det vidare ner till Tosia Bonnadan för att mjölka ur det sista ur karusellerna och titta på Mojje som höll låda på torget. Väl hemma blev det stort kalas med mängder av massa fina paket så humöret var givetvis på topp, det blev även ett dopp i poolen innan kvällen var slut. Det är en stor och stolt kille som ligger här bredvid nu och pustar ut efter en härlig dag.

Som väntat fick Aik grönt ljus inför nästa säsong.. Det är tamigfan helt sjukt, men varför skulle det vara annorlunda denna gången...? Så fort Taif är inblandade hittas det nån liten paragraf och allt sopas undan snyggt och snabbt..

Hasslöfestivalen igår som sagt, MYCKET TREVLIGT!! Jag och vapendragaren drog oss ut mot ön vid halv fyra tiden och siktade på att se ett irländskt band vid fem. Nu var det ju bara så att solen sken och värmde sådär skönt så vi blev helt enkelt liggandes i gröngräset utanför med en massa kända och okända människor. Riktigt gemytligt och inte förrän åtta lyckades vi ta oss in på området, väl inne bjöds det bl.a Joddla med Siv, Sator, Djävul och Hardcore Superstar. Lagom mycket folk så man såg bra och en go stämning. Träffade på en överförfriskad materialare som såg ut att trivas och en hel del andra profiler var också på plats. Allt som allt en riktigt trevlig kväll.

7 åringen skulle handla ny fotbollströja på marknaden i fredags. Vi knallade runt och letade en stund innan vi hittade ett ställe som hade det mesta, jag tog givetvis fram en Arsenaltröja med Fabregas på ryggen eftersom jag matat honom med Arsenal i 7 år sedan han föddes och räknar givetvis med att han också håller på Gunners livet ut.
Vad händer? Jo ungen tittar på mig och säger: -Arsenal suger, jag ska ha en Liverpooltröja med Torres på ryggen!
Jag kunde ju givetvis inte börja lipa där och beklaga mig över vilken misslyckad far jag är som inte lyckats leda in sonen på den "rätta vägen", men efter en stund då den värsta chocken lagt sig och jag såg hur stolt han var över sin nya tröja så kan jag nånstans vara glad för hans skull. Fast bara lite, väldigt lite....

Första semesterdagen imorgon och jag ska minsann inte ligga på latsidan. Ska byta fönstret på 4 åringens rum och går det som det brukar tar det större delen av dagen innan jag är klar. Så på återhörande imorgon kamrater, om jag inte ramlat ner för stegn förstås...

2 kommentarer:

Limma sa...

Nästa vecka är det en KHK tröja med Brasar på ryggen som vill inhandlas...

Sånt beteende måste du sätta stopp för direkt, ibland får man helt enkelt vara hård. Ungarna skall hålla på samma lag (eller inget alls) som sin far så är det bara.

Grönvit elit sa...

Sant så sant Limma och jag ligger givetvis på som en rem och hotar med både förflyttning ner i källaren och utegångsförbud för att liksom skynda på processen. En sak kan du dock vara helt lugn på, här kommer inte in några KHK tröjor. Trots sin ringa ålder kan jag ärligt säga att han älskar TAIF, så på den fronten har jag lyckats ypperligt. Nu återstår bara att korrigera den senaste fadäsen....