torsdag 30 juli 2009

Lugna gatan


Ja ja jag vet att inläggen inte duggar så tätt men jag har faktiskt semester, så det så! Jag sliter inte ihjäl mig men dagarna lunkar på och man hinner med rätt mycket om man bara ger sig fasen på det. Igår var jag och 4 åringen ute och fiskade en runda, när jag var yngre bodde man i båten om somrarna och just fiske tog nog upp 97 procent av tiden på mina sommarlov. Intresset finns fortfarande kvar men tiden räcker inte alltid till så när man som igår fick en härlig sommardag passade vi på, man vill ju gärna att ungarna också ska bli intresserade så man kan ta med dem ut fler gånger. Förr kunde jag och kompisen lätt dra upp 10-15 gäddor på en kväll, nuförtiden får man vara glad om man ser ett fjäll. Någonting har hänt i havet, de som säger annat ljuger... Det är med sorg i hjärtat man inser att ens barn aldrig kommer få uppleva det fantastiska fiske jag själv upplevt under 80 och 90talet.
4 åringen tyckte dock det var roligt så hoppet lever om att han ska bli lika biten som jag själv är. 7 åringen? Nej nej han spelar hellre UNO med morsan...

Som väntat lämnar Kolo Toure Gunners för City. Ännu ett avbräck för Wenger som ändå står på sig och tycker man har en stark trupp. Rykten florerar om att den gamle fältherren Patrick Vieira kan vara tillbaka i Arsenaltröjan. Det handlar om ett ettårskontarkt för 33 åringen men även Tottenham och Birmingham har visat intresse så vi får se var den nuvarande Interspelaren hamnar. Nog tycker man han borde välja Gunners om han återvänder till England?

Angående bygget av baren, jag var ju helt fel ute. Ber om ursäkt för detta och får väl kolla mina källor lite bättre nästa gång..
Det förs diskussioner om att det lilla spelbolaget som för övrigt har stor tipsomgång ska bege sig till Växjö för Karl-Oskardagarna nästa helg. Skulle ju passa alldeles utmärkt nu när de grönvita ska spela hockey. En av oss sju bor i Växjö så boendet är kirrat, nu gäller det bara att försöka få dessa hårt hårt hållna män att få fritt från familj och fru/sambo. Mission Impossible 4 here i come...

PartyPersson har slitit som ett djur de senaste månaderna och det börjar närma sig inflyttning för den lilla familjen. Befarade det värsta när killen som knappt slagit i en spik gick och köpte ett hus men jag måste säga att jag får se mig motbevisad. Var och kollade till bygget idag och han får med beröm godkänt! När är inflyttningsfesten....?

Helgen består av en hel del grillande, en hel del öl och förhoppningsvis mycket kärlek.... Semester som sagt!

Inga kommentarer: