måndag 6 juli 2009

Sista veckan!

Fyra dagar till semestern och nu tycker jag mig se en ljusning i tunneln. Efter förra veckans värmebölja var jag ganska säker på att jag inte skulle överleva veckan ut men nu verkar det bli riktigt behagligt sista dagarna in mot mål.

Idag fyller nyblivne husägaren Partypersson 32 år. Mina varmaste gratulationer, får väl snart våldgästa er så du får bjuda på en stänkare och visa de nya domänerna...

Jag är gräsänkling nu ett par dagar i början på veckan. Ungarna och sambon har flytt till Skåne för att vara barnvakt åt kompisens dotter. Att vara gräsänkling innebär att all mat som äts efter jobbet är skräpmat, nu säger jag inte att detta är något negativt utan jag kan nog variera mig om jag så vill. Som igår t.ex. då åt jag kebab och idag blev det kycklingsallad med vitlökssås. Hela kostcirkeln är målet innan familjen kommer hem..

Blir det nån transatlant måntro? Spänningen är ooooooolidlig!

1 miljon för en biljett till Michael Jacksons minnesceremoni!!? Allvarligt..

Till helgen blir det kanske Hasslöfestivalen för min del. Hardcore Superstar, Caj Karlsson och gamla Sator kan bli en trevlig blandning för berusade öron. Problemet är dock att marknaden Tosia Bonnadan är samtidigt och familjen vill nog ha med mig dit så det kommer bli ett litet vägval där framåt lördag eftermiddag. Sen fyller ju lillkillen 4 år på söndag och det måster man ju också se till att det blir just så perfekt som han önskar. Vi får se helt enkelt...

Inga kommentarer: