tisdag 28 juli 2009

Jag har underbara grannar!

Hemkommen från Västervik och seg som fasen låg jag ikväll på soffan med en efterlängtad kopp kaffe och väntade i stort sett in tisdagen. Telefonen ringer och min granne och tillika min tandläkare erbjuder en öl eller "ett glas rött" som det så fint hette. Kände på vägen hem idag att nu fick det minsann räcka ett tag med det starka då vi under helgen överkonsumerat denna vara och min kropp behöver minsann vila den också. Men när tandläkaren som även kollat till mitt hus då jag varit borta kallar så knatade jag upp en sväng och nu sitter jag här fyra timmar senare och inser hur lyckligt lottad jag är...
För finns det något som är viktigt för att trivas i sin bostad förutom givetvis att man gillar sitt hus/lägenhet så är det bra grannar. Tandläkaren är en sån granne, alltid lätt att prata med och med precis samma sjuka humor som undertecknad kommer vi väldigt bra överens. Att han sedan har två ungar som är i samma ålder som mina och som leker all sin vakna tid ihop spelar förstås också in men det finns ändå få av mina grannar som man känner sig så avslappnad med som just denna. Så ikväll har vi löst bl.a hur fönsterna bäst ska kittas om, bokat golf ihop imorgon kväll och löst alla problem gällande åbevattningen i villaföreningen. En väldigt kreativ kväll minst sagt...

Så här i efterhand så kan man väl konstatera att klippningen av ungarna blev ungefär lika bra som det jag betalde för.... 7 åringen är väl ok men 4 åringen har fått en stor tofs i sin virvel helt skalad och de ser minst sagt konstigt ut att se en liten stubbad fläck i hans ljusa man. Ett tips, om du ser att killen som ska klippa ditt barn är samma kille som du köpt kebeb av på lokala pizzerian ett par dagar innan så stå över... Det blir inte alltid bra..

Undrar lite hur många Taifare som just nu höjer en bägare på Tingsryds Marknad?
Ett par stycken är det nog allt.. Gott så pojkar och flickor!

Nu såg jag att tandläkaren släckte lampan uppe hos sig, tror jag gör detsamm. Vi hörs imorgon!

Inga kommentarer: