måndag 1 september 2008

Återtåget?? Nja...

Jaha äntligen har man fått lite tid över att skriva ner sina tankar om gårdagens match. Jag vet inte riktigt var jag ska börja men en sak är säker det kommer inte vara kul att vara Mörrumsupporter i år om laget spelar på det sätt som man gjorde i Dackehallen. Ända sedan Goiset åkte ner i tvåan har det pratats om "Återtåget" o.s.v.
Men det spel som Mörrum visade upp igår var något av det sämsta jag sett på länge, Taif klädde av Goiset riktigt lätt och spelade sista halvan av matchen med bara två femmor. Den ena av dessa femmor bestod till större delen av juniorer som slet och smällde på, riktigt kul att se. Kul också att se Simon Dahls glädjefnatt när han fick näta, härligt...
Som sagt ingen match som går till historien men det är nånstans tragiskt att se Mörrum i spillror på detta sättet, det har ju trots allt alltid varit kul att piska upp dem i serien.

3-åringen har agerat kräkmaskin det senaste dygnet och lyckats spy ner det mesta i huset, riktigt driftig ung man måste jag säga. Hann med att pricka soffa matta, kuddar och t.o.m soffbordet innan han gick i däck.
6-åringen låser in sig på sitt rum och spelar Playstation i tron att om jag inte går ut ur rummet blir jag inte sjuk... Så numera är hans ögon helt fyrkantiga av allt spelande och när han väl lyckades ta sig genom smittohärden, ut genom dörren och till skolan tog det bara drygt en timme innan mamma fick hämta honom med handen i ett paket. Två fingrar klämda i dörren till klassrummet och så var den skoldagen slut. Så det är ett underbart lugn som vilar över det lilla huset denna måndagskväll, när två barn tävlar om vem som är sjukast...

Göteborg-Gais på tv strax. En kopp kaffe och en oddsetlapp blir fint..
Ha det gott!

Inga kommentarer: