lördag 6 september 2008

Tankar om kvällen

Har precis varit nere och lagt mitt strå till stacken i jakten på storvinsten ikväll. En dagens dubbel med en rejäl slant satsad och oket på axlarna känns redan tyngre att raden skall gå in. Jag gick ofta på trav förr om åren och fredagstravet i Kalmar var i stort sett alltid början på helgen för mig och några polare. Visst vann vi då och då, även lite större vinster nån gång och det är väl det som gjort att man blivit "travexpert" i vårt lilla bolag. Om sanningen ska fram så är det flera år sedan jag var i Kalmar och V75 har jag inte sett sen elitloppshelgen. Så därför står i dag mitt hopp till Micke Nybrik och Challe Berglund i Aftonbladet, fan ta er om vi bommar...

Förväntningarna på kvällen är höga, det har utlovats god dryck i mängder och det kan bara sluta på ett sätt. Klubben för inbördes beundran ( nej jag menar inte KHK ) lär bli apberusade och dra samma gamla historier som alla andra sammankomster om vad man borde och kanske inte borde sagt/gjort i bedövat tillstånd. Det finns mycket att berätta... Alltid lika roligt.

Nähä nu hinner jag inte mer om man ska hinna göra sig stilig till kvällen. Ha en go lördagskväll på er!

Inga kommentarer: