söndag 31 augusti 2008

Två sköna vinster..

Både Taif och Arsenal lyckades vinna igår och genast kändes det som om lördagen fick lite guldkant..
Riktigt starkt av hjältarna att slå Nybro igen, vad jag har hört så var det en gedigen insats från de grönvita och att Jönsson storspelade i målet samt PLOCKADE en straff!! Tisse får det inte lätt att välja vem som får förstaspaden i år.
Idag så hoppas jag det finns tillräckligt med krafter i grabbarnas ben för att distansera Mörrum med ett par mål.

Arsenal fullkomligt körde över Newcastle och spelade större delen av matchen propagandafotboll, riktigt skönt att se det gamla härliga spelet igen.
Riktigt skönt var det också att se Robin van Persie få göra mål igen och 2 stycken dessutom. Ett från straffpunkten samt ett där Eboue klackar fram bollen till van Persie som kommer med HÖGERN ( Robin van Persie kan nog vara världens mest enfotade forward) och trycker dit bollen upp i nättaket.
Vi får hoppas det håller i sig...

I övrigt flöt lördagen på i familjens tecken. Fotbollsträning med äldsta grabben (6år) och med den yngsta (3 år) som åskådare. Det hela började med att 6 åringen första 10 minuterna tjurar vid stolpen eftersom han vill vara målvakt, han har aldrig velat vara målvakt nån gång under 2 års fotbollsspelande men just idag SKA han vara målvakt. Problemet är bara det att det finns en annan grabb med precis samma järnvilja som har för avsikt att också vakta målet, detta skapar ett litet problem.......
Efter ett par minuters medling står sedan de bägge antagonisterna i varsit mål som målvakter. Allt frid och fröjd?? Nej, nej då börjar 3 åringen som nu suttit still börja skruva på sig och ska först ha korv, tar en tugga sen e den inte god längre utan då vill han ha glass. Jag säger då lugnt och sansat att efter fotbollen får du glass om du är snäll, 3 åringen köper inte detta resonemanget utan höjer då rösten en aning ( se gallskriker) och vrålar så att alla hör: Jag vill ha glass!!!! Efter att ha gjort detta c:a 20 gånger börjar jag ge med mig och vi går till glasskön. Väl där ringer en granne hemifrån och säger att dom gått förbi vårt hus och hört brandvanaren tjuta, så in med en gallskrikande 3 åring som var nästan längst fram i kön när jag tog honom under armen och sprang till bilen så nån glass blev det ju inte.
-GLASS!!! GLASS!! skriker 3 åringen hela vägen hem till huset där jag snabbt upptäcker att nej det brinner inte utan brandvanaren har fått damp och tjuter helt utan anledning. In i bilen igen och tillbaka till fotbollsträningen i 180 och vi kommer fram precis lagom för lagfoto som skall tas idag. Vilken tröja väljer 6 åringen?? Målvaktströjan så klart..
-Ska du vara målvakt nu, undrar jag snällt.
-Ja, tränaren sa att jag ska ta med mina målvaktshandskar nästa träning pappa!
Då ska ni veta att målvaktshandskarna fick 6 åringen i ett Happy Meal på McDonalds under fotbolls EM.
-Va bra, säger pappa och ser en stolt målvakt fotograferas i sin nya tröja..
3 åringen? Jodå han fick sin glass till slut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Glass är gott.