tisdag 30 september 2008

Pappa fixar middag

Jaha tisdag och min tur att fixa middag då den "vanliga kokerskan" fick jobba över. Hur mycket känner man för att ställa sig vid spisen efter 8 timmars jobb i ösregnet? Nä, det fick bli att slänga in ungarna i bilen och bege sig raka vägen till McDonalds. Hela kostcirkeln förpackad i en liten smidig kartong och så en leksak på köpet, kan det bli bättre? 3 och 6 åringen åt som hästar och som grädde på moset ett par tre "muggar" med ketchup. Mätta och belåtna skulle det sen ätas glass och kanelbulle. 6 åringen orkade inte sin bulle så 3 åringen lyckades med konsten att muffla i sig ett Happy Meal, en stor glass med chokladsås och en kanelbulle. Fysiskt omöjligt tycker man men det gick och nu sover han som en stock.
6 åringen fick förhinder i sin måltid av en liten flicka som råkade smälla sin ballong hon fått. 6 åringen hoppade en halvmeter och blev efter det sittandes med fingrarna i öronen resten av vistelsen i rädsla av att fler ballonger skulle brinna av. Det är svårt att äta när man har fingrarna i öronen kan jag säga...

Första nyförvärvet på plats i Tingsryd enligt Enestubbe och min fråga är bara, VARFÖR KAN INGEN JÄVEL SÄGA VEM DET ÄR???
Tydligen är det mer på gång och är det så bra som det ryktas om blir det en rolig höst..

Kvällen kommer som sagt bestå av Champions Leauge fotboll. En sak jag inte kan förstå är att man väljer att visa en skitmatch mellan Ålborg och Man U hellre än Arsenal-Porto. Riktigt sjukt..

3 pinnar imorgon mot Skövde och jag dansar en sväng på bordet, vi får väl hoppas att det blir så.

Inga kommentarer: