tisdag 30 juni 2009

Nej

Jag är inte död men vem fan orkar sitta framför datorn i denna värme? Man ska ju inte klaga nu när väl sommaren är här men alltså allvarligt, sacka lite tack...
På jobbet sliter vi denna och nästa vecka innan semestern är här och de sista veckorna blir det plattläggning för hela slanten. Avslutade ett jobb i fredags och började på ett nytt igår.

Murar och plattor intill hus.

Lite böjar på det hela också så blir det ganska fint...
Svindyr dekorationssingel närmast huset höjer reultatet ytterligare..
Igår började vi som sagt på nytt jobb och även här var det marktegel som skulle läggas..
Lite andra färger men precis lika tungt i denna tropiska hetta.

Det ni ser här ovan är en styck Goisare som ligger på sina knän och sliter i sin anletes svett. Precis som alla Goisare brukar få göra på ett eller annat sätt....

Helgen då? Jo som ni har kunnat sett spenderades den i sommarstugan ute vid havet. Riktigt skönt att ha en tillflyktsort nu när det är olidligt här inne i stan. Fiske med ungarna, grillning med bekanta och öl med farsan stod på schemat. Har under hela min uppväxt försökt knäcka min far när det gäller att dricka pilsner, men jag börjar nu inse att kattens lek med råttan verkligen kan vara ett riktigt sant uttryck...
För er som undra så jo visst fan fick jag ligga i tältet med tre andra familjemedlemmar. Detta hade jag inte sett som ett problem om det inte varit för den lilla detaljen att tältet var avsett för två personer och inte fyra. Detta gjorde att vi fick ligga skavfötters och uppnådde på morgontimmarna rena söderhavstemperaturen inne i den lilla kupan. Aldrig mer...

Precis avslutat kvällens avsnitt av Allsång på Skansen tillsammans med treåringen. Han uppskattade det inte speciellt men efter att ha mutat med glass satt han kvar iallafall. Det ska också påtalas att treåringen blir fyraåringen nästa söndag..

På tal om att fylla år. Idag fyller min lille vapendragaren den högaktningsfulla åldern av 39 år. För mig är denna siffra bara en i mängden men för Lasse är det sista året på ungdomen. Sen blir han gubbe med allt vad det innebär som t.ex att öron och näshåren börjar växa extremt mycket, första gråa stänken tittar fram i håret och man börjar snegla på hur ens pensionsförsäkring EGENTLIGEN ser ut.
Skämt och sido ett stort GRATTIS till killen hela dagen!!!!

Inga kommentarer: