måndag 15 juni 2009

Lätt vecka!


Endast två dagar kvar att jobba denna veckan sedan går färden till Götet för midsommarfirande i storstan. En sak som man INTE får missa när man är i Göteborg är ett besök på anrika 7ans ölhall. Den öppnade 31 augusti år 1900 och den anspråkslösa och avslappnade miljön gör att ölen smakar sådär fantastiskt gott hela tiden. Himmelen på jorden så att säga och man serverar även sina egna öl 7an ljus samt 7an mörk. Räkna med att jag, farsan och brorsan kommer spendera några timmar där denna helgen.

Festen i lördags hos lokalpolitikern blev ett totalt misslyckande. När jag anlände efter 95 årskalaset var klockan framåt åttatiden och det som mötte mig gav en indikation på att här blir det nog inget röj precis. Tre äldre pojkar satt och smuttade på vad som förmodligen var deras andra öl vilket gjorde att jag snabbt kunde komma ikapp och förbi. Försökte på alla sätt att skaka liv i gubbasen men förgäves, det var bara att ta saken i egna händer som flickan sa och bege sig ner mot stan. Försökte få tag i ett par Taifare då jag vet att dessa alltid håller till på en fest när det är lördag men inte ens detta lyckades. Efter en öl eller två på lokal blev det en svettig hamburgare och sedan sängen,TRAGISKT!!

Väldigt vad folk är i renorveringstagen här runt ikring. Partypersson som förmodligen aldrig hållt en pensel i sin hand under hela sin livstid målade fönster för glatta livet när vi snackade i lördags. Rockmamman med familj vänder uppochner på hela huset på en gång när köket ska göras om och här ligger jag utan att göra ett skit... SLUTA!!!! Fattar ni inte att jag också åker på nåt skit här hemma nu..? fan..

Mjällby går fram som en ångvält. Hur länge ska det hålla?

Funderar på att göra någon sorts patentare nu när vi ska till Liseberg. Ni vet de där låtsastiorna man får till kundvagnar och sånt? Kan man ta en sån och fästa ett snöre eller en ståltråd i den så att man kan använda den om och om igen? Allt,precis allt som går att spela på kostar 10 kronor på Liseberg och visst 10 spänn är inte mycket. Men när kidsen efter åtta timmars spelande ber om sin fyrahundraelfte tiokrona blir man lite fundersam... Visst borde det gå med ståltråd, eller?

3 kommentarer:

Daniel sa...

Jag har gett dig en blog award :)

Grönvit elit sa...

Tackar för det Daniel!

Rockmamman sa...

Det är bara att komma upp på tårna och in i matchen Mange.. Perra och Måns har rivit vägg idag och jag har fått nya fönster.

Hälsa Sandra och barnen.

Wille har haft tur som får världens bästa fröken!