lördag 15 maj 2010

Sköna lördag!

Har precis avnjutit middag och innan det sett Mjällby sänka MFF på Strandvallen, sämre kan man ha det. Dagen har annars ägnats åt återhämtning från gårdagens festligheter. Vapendragaren med familj kom på besök och precis som så många gånger förr inmundigades det en hel del starkt vilket gjorde att stämningen och volymen steg allt eftersom kvällen led.. Måste säga att det är sjukt vad mycket bra musik man glömt bort från sin ungdom, tack gode gud för Youtube och Spotify! Kvällen blev till natt och inte förrän bortåt tresnåret körde den gravida sambon som numera är ständig chaufför hem Vapendragaren med familj. Själv vaknade jag i 4 åringens säng med kläderna på klockan 7 i morse och efter att ha kravlat mig ner för trappan till min egen säng blev det ytterligare några timmar innan det var dags för frukost halv tolv i förmiddags. Detta har gjort att det tagits väldigt lugnt idag och man har mest gått omkring och samlat energi inför morgondagen för att på något sätt rättfärdiga mitt beteende från gårdagen. Svärfar har massa träd som ska fällas och det har fallit på min lott att hålla i motorsågen, så imorgonbitti är det jag som får slita medans ni andra ligger på soffan och pillar naveln. Tänk på det!

Stora festligheter ikväll på Mårdslycke krog. Brigaden bjuder till fest med spelare på plats och dessutom har Holger lovat att det ska släppas en "Bomb" ikväll. Nyfiken som tusan förstås, kan det vara Kauppila som är klar för de grönvita? Eller har Davidson äntligen plitat ner en kråka på kontraktet inför nästa säsong? Kan tro att vi har svaret inom bara några timmar, och precis som jag skrev senast tror jag att det blir precis lika bra som vi hoppats. Vore skönt att få truppen spikad så man slapp den här förbaskade väntan och funderandet dagarna i ända, liksom kunna lägga det åt sidan och bara njuta av att kunna räkna ner dagarna till premiären. Samtidigt är det kittlande att spekulera i vilka som kommer eller inte och hur de olika nyförvärven kommer smälta in i laget. Nu kan man ju inte ha kakan och äta den så får jag välja så önskar jag att truppen spikas så fort som möjligt, nu är snart sommaren här och då ska vi koncentrera oss på den och låta nerverna vila inför det kommande elddopet i höst.

Hela klämdagen igår gick åt till att slita på jobbet. 100 stora Big Bags skulle fyllas med makadam så vi att på måndag kan sätta igång att frakta ut dem på ön vi ska till och jobba. Så jag spenderade större delen av dagen med att hopp in och ut i den lilla hjullastaren medans cheifen satt bekvämt i traktorgrävaren och öste, jämn arbetsfördelning...? I vilket fall som helst så fick vi det mesta undanstökat vilket gör att man kan njuta av helgen med gott samvete...

Som jag lovade i förra inlägget så har jag efter ett ordentligt detektivarbete lyckats hitta ett klipp från den nämnda nationaldagen. Hade för mig att jag hade ett lite bättre klipp men detta får duga. Det är inspelat med mobil så ha överseende med kvaliteten, jag har lagt upp det på Youtube..


Resten av kvällen kommer spenderas med min gode vän Staropramen och diverse festligheter. Ja jag vet att jag ska köra motorsåg i gryningen men vad gör man inte för konsten..?

Inga kommentarer: