onsdag 19 maj 2010

Nyp mig..

..jag tror jag drömmer. Vilket lag Taif har inför den kommande säsongen. Jag kan från djupet av mitt hjärta ärligt säga att detta trodde jag aldrig! Nu ska vi inte ta ut något i förskott och visst måste alla lirarna passa ihop men jag måste bra få ge sportgruppen med Gusten och Tisse i spetsen en stor klapp på ryggen efter dessa värvningar. Sen ska såklart alla sponsorer hyllas oändligt, tack vare oss på läktaren och sponsorerna har vi en spelarbudget som nästan är dubbelt så stor som Trojas vilket ger oss ett grymt försprång på just den biten.
Härligt att Matt och Einarsson äntligen plitade dit sina underskrifter och nu finns det bara en plats kvar att fylla, och visst blir det Koivisto? Vad jag förstått så är Kauppila och han bra kamrater så det vore ju ingen skräll om han skulle kunna övetala sin gamla lagkamrat att återförenas i Tingsryd. Fan va gott att vara Taifare!!!!

Idag har jag slitit, fy fasen va jag har slitit. Som jag skrev innan i veckan har vi nu forslat ut allt material till ön vi ska jobba på..

Med hjälp av en pråm så lastades allt bråte på landsidan för att sedan tas om hand av grävaren när vi kom till ön.
Idag var det så dags att börja jobba ordentligt. Två mindre sommarstugor ska rivas och ett nytt hus ska byggas ihop med ett befintligt liknande. Så idag började vi riva..

Som tur väl är har vi en grävare till hjälp men eftersom rivningen ska vara "selektiv" måste all metall för sig, isolering för sig, oljemålade ytterväggar för sig medans vi eldar upp resten.

Så här kan det se ut efter en stund, det hela gick rätt bra förutom att vi höll på att elda upp hela skogen. Jäklar vilken hetta det blir när man eldar sommarstugor!

Sommarvärme idag! Smågrabbbarna spelade innebandy på gatan utanför huset i shorts för första gången i år minsann. Givetvis lyckades 8 åringen bli fälld och om jag inte visste att det var min son som skrek hade jag nog trott att nån höll på att dö. Men nu var det som sagt sonen och säga vad man vill men han har anlag för att bli en framtida spelare i Serie A, för jag tror nog inte det finns en enda unge till i detta land som skriker så högt och vrider sig i smärta så som denna gosse gör.
Man kan tro att benet gått rätt av eller att han fått alla sina tänder utslagna, men i vanliga fall handlar det bara om ett litet skrubbsår. Som sagt, min ekonomiska framtid är tryggad om han fortsätter i denna stilen, Inter here we come..

Vapendragaren påpekade mycket tydligt idag att det minsann inte alls var halv fem utan kvart över fyra som bussen går på lördag. Rätt ska vara rätt och elevombudsmannen Lars ska givetvis få sin vilja fram. Kollade igenom utbudet lite på nätet och märkte snabbt att det blir inte lätt att gallra bland alla godsakerna, får nog se till att göra en lista innan vi drar annars är risken att jag blir stående därnere velandes och missar säkert bussen hem. Så får det bli, saken är klar!

Inga kommentarer: