torsdag 13 maj 2010

Då åker vi!


Tillbaka! Ja det var ju ett tag sedan man ägnade sig åt det häringa bloggandet så ni får ursäkta om det är lite ringrostigt.
Alla måsten har betats av i ett ett behagligt tempo och nu ligger vägen öppen för den s.k sommarsäsongen med allt vad det innebär. Har idag tagit fram trädgårdsmöblerna som ni kan se och spolat av dem så nu är sommaren officielt invigd, eller iallafall början på den..


Gökotta med sambons förädrar på gamla vanliga stället vid havet har hunnits med och vi hann med både att äta en god frukost och se 8 åringen trampa ner med bägge fötterna i havet när han skulle kasta macka. 4 åringen tog sin bror på orden vad gällde kasta macka och gick raskt mot kylväskan för att hämta en smörgås att hiva iväg, som tur väl var hann sambon stoppa sonen innan det hela urartade. Som ni ser på bilden ovan tjurade han ihop fullständigt och vi fick muta honom med att spela bowling när vi kom hem. Väl hemma har hela huset varit fullt med ungar och ikväll ska två av de tre kusinerna sova över så här lär bli high life som vanligt.

Så smått börjar ruset efter avancemanget avta och man börjar mer och mer ställa in sig på en tuff säsong i Allsvenskan till hösten. Än så länge har jag inga invändningar om värvningarna då jag har alldeles för dålig kolla på spelare som Brage och Svensk för att dömma ut dem som flera "experter" redan gjort. Tror nog att Tisse och Gusten vet vad de gör, kan vi sedan få Matt att krita på och kanske nån av finnarna ser det bra ut inget snack om saken. Visst börjar jag precis som andra bli lite less på den dryga väntan den senaste tiden, man uppdaterar smp, eliteprospects och div. bloggar flera gånger om dagen i hopp en påskrift men det kommer väl när vi minst anar det. Förhoppningsvis blir det precis lika bra som vi hoppas!

Mindre än en månad kvar till Sweden Rock och fortfarande får man skrapa bilrutorna vissa mornar, hur fan ska detta gå? Minns förra årets festival med fasa då termometern knappt nådde över 10 grader om dagarna och på fredagen satt vi i ett förtält 20 man större delen av dagen bara för att hålla värmne uppe. Peppar peppar så brukar ju vädret vara kanon på SRF, jag minns ett par år sedan och en nationaldag i 30 gradig värme. Vi brukar bo nästan nere vid stranden på Norje Boke Camping och när solen sticker till så fylls den av hundratals vackra människor i olika stadier av berusning. Just denna 6:e juni så var den packad av folk och alla njöt av värmen och gemenskapen, från ingenstans kom en kille iklädd endast slips och med en trumpet i handen. När jag säger att han endast var klädd i slips så menar jag klädd i ENBART slips. Han gick ut sisådär 50 meter ut i vattnet och började spela "Du gamla Du fria" på trumpeten. Spontant började varenda människa på stranden sjunga nationalhymnen för full hals och det var faktiskt riktigt mäktigt att se alla dessa människor stanna upp och sjunga med. Ett av det årets starkaste minnen från festivalen, jag har det på film nånstans och lovar att leta upp det och lägga upp det här.

Meningen var att jag skulle få en långhelg men eftersom Kung Bore valde att förlänga vintern en månad mer än vad vi är vana vid ligger nu det lilla entreprenadföretaget efter i schemat. Så imorgon blir det till att dra på blåstället och stämpla in medans resten av familjen sussar vidare. På måndag ska vi ut igen på den där ön som vi var på ifjol och jobbade på. Ett nytt hus ska byggas, två gamla ska rivas och 60 kubikmeter makadam ska forslas ut i storsäckar. Så min uppgift imorgon blir att fylla 100 stora säckjävlar med makadam så att vi kan få snurr på det hela under måndagen. Tack för den televerket..

Kul att skriva av sig lite, det var ett tag sen. Nuförtiden finns det så jäkla många bra Taifbloggar som har kanonkoll på allt runt laget så jag är rätt nöjd med nivån på hur jag slussar in Taif här i bloggen. Jag kommer att bevaka och bedömma mitt älskade Taif men även blanda upp det hela med mycket sommar, mycket pilsner och en hel skottkärra med kärlek!
På återseende kamrater!

Inga kommentarer: