måndag 17 maj 2010

Nu snurrar det på igen

Godafton medborgare! Ja nu händer det grejor i de grönvita leden! Först Kauppila och senare samma kväll blev Elemo klar. Genast delas hockeysverige i två delar med på ena sidan de som ser finländarna som kloka värvningar som kommer ge Tingsryd rutin och trygghet. På andra sidan står Fahlanders lärjungar och kastar gatsten på allt som på något sätt skulle vara till Taifs fördel. Kan komma på mig själv att sitta och småle åt alla patetiska experter som redan nu dömmer ut varenda spelare innan försäsongsträningen ens har börjat. Alla vi grönvita vet precis hur bra detta kan bli, med en tränare som Tisse och med en publik som kan förflytta berg kan detta räcka en bra bit. Matts signatur verkar också vara på gång, se nu till att köpa tröjor så vi kan få ner en kråka på pappret och lite lugn och ro inför sommaren.

Med sommaren i antågande så börjar det bli dags att se över dryckesförrådet. För tillfället ekar det i stort sett tomt bortsett från ett par liter kravodlat men det ska det bli ändring på i helgen. Lördag morgon kl. 04.30 avgår bussen med destination Bordershopen i Puttgarden. Sommarens kvot ska fyllas och nu när sambon är gravid så har jag bara mig själv att tänka på och slipper ta hänsyn till en massa blask som bara stjäler plats på hemresan. Hade tänkt mig att köpa på mig en ordentlig blandning av rusdrycker så man kan alternera sig lite i solskenet och blanda några riktiga rökare när de ljumma sommarkvällarna kommer. Sen ska vi förstås se till att landa ett par kartonger av gamle trotjänaren Jeltsin som ska med till bl.a Sweden Rock och den stundande semestertrippen med Vapendragaren.
Som om inte detta vore nog får vi väl asa hem ett lass med pilsner att svalka sig med. Ja som ni ser är planerana stora, det enda som kan sätta käppar i hjulet nu är att Vapendragarens groggande på nedresan smittar av sig på mig och vi lyckas missa att få med oss det mesta av det vi tänkt. Nu har ju vi varit ute och rest förr så detta håller jag föga troligt men fan vet, allt kan hända..

Det rullar på med jobbet på ön. Idag har jag varit sjökapten och fraktat säckar hela dagen i två knops hastighet. Imorgon ska det sista ut och då ska jag försöka ta nån bild med så ni får se spektaklet.

Nu blir det CSI innan kudden väntar. Hörs imån!

Inga kommentarer: