onsdag 27 maj 2009

2 veckor kvar...

...på öjäveln sen är vi förhoppningsvis klara. Tur det för man börjar få lappsjukan efter en vår i ensamhet med enbart en Goisare som arbetskamrat att snacka hockey med.
Ja jag vet att Goisare inte kan nåt om hockey så då förstår ni själva problemet..
Ska bli skönt att komma in till stan så man kan få en riktig kebab till middag om dagarna och inte bara sura mackor. Låter jag bitter? Rätt uppfattat...

Champions Leaugefinal ikväll, håller på Barca som fan. Finns inget jag tycker mer illa om i världen när det gäller fotboll än Man United så Xavi och grabbarna har mitt fulla stöd.
På tal om fotboll får vi gratulera Limma till att hans Burnley avancerat till finrummet. Känner jag honom rätt har det nog firats i finwhiskey de senaste dagarna...

Två forwards till ska visst in i truppen och man är lite nyfiken på vart det barkar. Henke vill ju tydligen spela men efter alla skador är väl det knappast något att räkna med. Målskyttarna signas till höger och vänster och snart är det väl bara skrapet kvar, eller? Får hoppas Tisse och Gusten vet vad dom gör.

PartyPersson har jobbat färdigt och går på flera månaders pappaledighet.. Mitt i allt detta har han skaffat hus och killen med tummen mitt i handen ska nu ge sig på renoveringsarbete innan det ska till att flyttas in. Jag ser fram mot att se Persson sätta mönsterpassade tapeter och skruva ihop byrån Brunte utan att få brytet första dagen. Men skam den som ger sig Perra, plåster finns på apoteket och spackel på bygghandeln så detta löser sig säkert.

Kollade lite på vädret inför festivalen, hoppade väl inte av glädje precis. Varmt och fint på onsdagen men svalare framåt helgen. Ja ja vi får hoppas att det ändrar sig annars får vi väl göra det vi kan bäst och värma oss på det sättet helt enkelt...

Har fortfarande inte lyckats slå sonen i Nhl på Playstation.. Va fan ska jag göra?
Har läst igenom hela instruktionsboken och snappat upp alla knep men han pissar på mig iallafall.. Kan snart inte spela mer då jag börjar bli rädd att nästa gång är det inte handkontrollen som åker i golvet utan hela tv-spelet, man tycker att han kunde släppa en match till farsan iallafall....

Nu ska jag och grabbarna baka kladdkaka som vi ska ha till fotbollen ikväll. 7 åringen håller på United så han får inget men det berättar jag inte förrän vi bakat. 3 åringen bryr sig inte ett skit om fotbollen, men han älskar kladdkaka..

Inga kommentarer: