onsdag 8 september 2010

Vem fan blir målare?

Har alltid funderat på detta när man kör förbi någon stackare på en ställning som håller på att måla hus. Hur orkar man stå med en pensle dag ut och dag in och blaska på färg på nån gammal fasad? Anledningen till att jag tar upp detta är att idag kom snickarna och som tack för det låg det en hel hög med vindskivebrädor som skulle målas i förväg. Ner till bygghandeln för att köpa färg och jag säger bara HELVETE!!!??? Är det guld i färgen eller vad fan är det som gör att den kostar 150 kronor litern? Ja ja väl hemma har jag nu blaskat över planken med grundfärg så i helgen får jag försöka få dem klara om det bara kan vara uppehåll.

Sista träningsmatchen innan premiären och själv kommer jag inte närvara då 8 åringn har träning. Vi är mitt uppe i ett hektiskt spelschema med matcher fyra helger i rad och det märks att det är när grabbarna spelar match som de verkligen snappar upp detaljerna. På gott och ont ska vi dock säga, som i lördags t.ex. när en av killarna kom ut vid ett byta och sa: -Dom tacklas ju!
-Ja ja tackla tillbaka då, sa jag utan att reflektera över att kanske förklara vad som är tillåtet och inte i fotboll.
15 sekunder senare köttar killen ner en motståndare på mittplan som får bäras ut gråtandes. Jag försökte då lite snyggt förklara att det där kanske inte var riktigt vad jag menade men fick bara -Äh, han filmade bara! tillbaka....

Träningsmatchen ja, jo det är klart att det är viktigt att vinna den men det känns ändå som att det finns någon växel till när serien drar igång. Alla rutinerade ringrävarna väntar nog på att allvaret ska dra igång och kommer med säkerhet att höja sig nåt snäpp när pucken släpps på onsdag. Det enda man kanske kan vara lite orolig för är att man gjort så fål mål på sina chanser och att förvåningsvärt många pass slarvas bort av de mer rutinerade spelarna. Nu ska vi inte sitta här och måla fan på vägen utan istället samla kraft inför premiären. På onsdag ska vi riva Lakerdooooome..

Tylösandsåpan börjar just nu och redan fem minuter in i programmet ser man redan at det kommer gå åt helvete. Familjen IQ-fiskmås ska bo ihop i en månad och har tillgång till fri sprit. Om man säger såhär, det är inte intelligensreserven som är på besök..

Glädjande nog har jag observerat att det är en hel del lördagsmatcher nu i inledningen på serien. Mycket trevligt att kunna njuta av de grönvit en lördageftermiddag tillsammans med ett par goa pilsner och lite trevligt sällskap. Detta kommer bli kanon, Forza Taif!!!

Inga kommentarer: