måndag 6 september 2010

Tomtejävel..

Jaha torsk igår mot tomtarna och det är ju aldrig bra. Förmodligen satt Malmömatchen i benen lite grann och trots att man vann skotten har man återigen förtvivlat svårt att få in trissan.. Tror den gode Tisell hade önskat att det sett något bättre ut såhär nära inpå seriestarten men det enda man kan göra är att jobba hårdare så kommer nog puckarna ramla in vad det lider. Snart bara en vecka till det drar igång och ärligt talat börjar det kännas i kroppen..

Kräftskiva i lördags med en hel hög galningar. Säga vad man vill men nu får det fan va med kräftor för min del. Sitta och pilla med klorna för att få ut en lite köttslamsa samtidigt som det ska tas en snaps till varje tugga gör att det ser ut som en smärre trafikolycka på tallriken men inte fasen blir man mätt för det. Det slutade med att jag fick äta mig mätt på franskbröd och ost, nästa är köper jag färdigskalade kräftstjärtar till snapsen så slipper man ta i kräken. Slutligen kan jag konstatera att det är nästan för sent att sitta ute en hel kväll i september. Termometern visade 5 grader när vi gav oss hemåt och det tog en bra bit in på söndagen innan man tinat upp.

Sambon växer och börjar nu likna något åt belgian bluehållet. 5 veckor kvar tills nyförvärvet anländer och det är mycket som ska hinnas med innan Dagen D. Taket ska bytas och en tillbyggnad ska göras så att det blir ett extra rum till ungarna. Som tur är har jag denna gång anlitat folk som ska göra takbytet och allt det grova på tillbygget så jag själv kan pilla med finliret invändigt. Förutom detta så ska det införskaffas diverse ateraljer till kotten såsom ny säng, skötbord och en massa annat lull-lull som blinkar och låter. Så jag har häcken full framöver men kommer givetvis att ta mig tid till hockey och även plita ner ett par rader här då och då.

Nu får det va för ikväll. På återseende kamrater!

Inga kommentarer: