söndag 11 april 2010

Å VI ÄR TILLBAKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har medvetet inte skrivit ett skit de senaste dagarna bara för att inte "jinksa" någonting nu när det varit så nära. Vidskeplig som jag är har jag haft samma kalsonger och samma jacka på mig alla matcher under säsongen och nu skulle vi minsann inte rubba världsordningen med några inlägg om "nu är det nära" o.s.v..
Så när man sjönk ner i soffan i eftermiddags i samma gamla vanliga kalsonger och med en nervös förhoppning om underverk trodde jag ändå någonstans att det här kanske kan gå iallafall. När sedan Sundsvall gjorde 3-2 i tredje såg man återigen scenariot med att snubbla på målsnöret framför sig. Att sedan två spelare som Matt och CJ får avgöra kunde inte ens Spielberg regisserat bättre....
Man har under sina år med Taif varit med om så många stolpe ut att man knappt vågade tro på det när det bara var minuter kvar och det stod 3-3. Hjärtat höll på att hoppa genom tröjan och jag fick t.o.m skruva ner ljudet på radion helt när Sundsvall fick PP på slutet. När sedan reportern skrek att CJ sätter den i öppet mål släpper allt, nästan svimfärdig och med tårarna rinnande ner för kinderna upplever jag ett lyckorus jag enbart gjort då mina barn kommit till världen. Jag kan nu ett par timmar senare fortfarande inte riktigt greppa detta, lyckoruset sitter i och 8 åringen är lika stolt han.
-Kan vi se Taif på tv nästa säsong då? frågade han ikväll.
-Ja det kan vi och det ska vi, det lovar jag blev svaret.
Imorgonkväll är det kalas i Templet klockan 18 och jag hoppas att så många som möjligt tar sig dit för att fira hjältarna från säsongen 2009/2010.
FÖR VI ÄR TINGSRYDS AIF Å VI ÄR TILLBAKA!!!!!!

Inga kommentarer: