fredag 2 juli 2010

Fredag!!

Solen skiner från en klarblå himmel, termometern snuddar 30 gradersstrecket och själv har jag precis hunnit ta en snabbdusch innan kvällens begivenheter. Minns ni att jag skrev att vi varit och jobbat på en ö? Ja nu är det iallafall så att killen som äger huset som byggs har bjudit in samtliga som varit med på taklagsfest. Detta innebär att vid fyratiden går startskottet för oss fotfolk att försöka hinka i oss så mycket gratisdricka och vräka i oss så mycket gratismat vi kan. Snickare, ventilationare, elektriker, rörmokare och grävmaskinister i en salig blandning borgar för en hyfsat blöt kväll. Att sedan killen som bygger huset är Europachef på Berendsen och har mer pengar än jag tjänar på ett liv borde ju innebära att det antagligen dras på ordentligt, det verkar inte finnas några bräck där iallafall..
Efter att vi tankat i oss tills vi är nöjda hoppas jag på utgång nu när vädret tillåter. Mycket folk i Ronneby denna helg då både Diggiloo har turnépremiär och Nostalgiafestivalen går av stapeln och det borde ju innebära att man träffar en och annan av kamraterna, kanske t.o.m en av de grönvita om man har tur..
Så förmodligen kommer ett av mina oerhört meningsfulla inlägg framåt kvällen, håll utkik!

Inga kommentarer: